Enkele bericht bekijken
Oud 15 January 2004, 19:24   #93
AmbyPur
Lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen_Engeltje
(ik vind het knap dat als jij inderdaad een allochtone vriendin hebt, je het kan toegeven dat we een probleem hebben )
objectiviteit

en tsjah.. veel van wat hier gezegd is is ook wel waar. Ik kan me ook wel voorstellen dat charmedone zich een beetje aangesproken voelt als hier steeds staat dat het criminaliteitsprobleem onder jongeren vooral bij allochtonen ligt...

weet je wat het vervelende is, doordat we steeds meer weten van andere culturen weten we dat de normen en waarden van andere culturen totaal anders zijn. oog ogm oog, tand om tand instelling, of dat schaamte veel belangrijker is dan schuld bijvoorbeeld. ik vind het alleen jammer dat er mensen zijn (niet mensen die hier posten bedoel ik) die dat als excuus gaan gebruiken om criminaliteitsproblemen op allochtonen af te rekenen.

maar goed, het criminaliteitsprobleem ligt mijns inziens eerder bij jongeren waarvan de opvoeding niet aan maatschappijnormen en waarden voldoet. en juist door die cultuurverschillen zijn veel allochtone jongeren 'slachtoffer' van zo'n soort opvoeding. Maar ook net zo goed Nederlanders (volkert van der g?) en alle andere soorten en rassen die er bestaan...

mja, whatever, er zullen altijd mensen zijn die alle allochtonen of marokkanen of wat dan ook over één kam zullen scheren... en waar ligt dat aan? opvoeding dat niet aan maatschappijnormen en waarden voldoet...
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden