Onderwerp: Column hok
Enkele bericht bekijken
Oud 19 January 2004, 19:17   #14
Mozzel
Guest

Standaard

Zo.. Weer een drukke week achter de rug. Een tentamenweek van de oh zo beruchte 2e fase... De 2e Fase, daar zou onze kersverse minister van Onderwijs zich wel eens goed druk ommaken. Zover ik heb mogen begrijpen van onze plaatselijke schooloverheden is de 2e fase totaal anders dan de vorige jaargangen op de Havo. Je zou zelfstandig moeten kunnen werken, huiswerk maken dmv studiewijzer. Persoonlijk heb ik 1 vak waar de "regels" van de 2e fase duidelijk gelden: Aardrijkskunde. Laat dat nou het vak zijn waar ik de afgelopen tentamens he-le-maal niets van snapte. Ik wacht nog op mijn cijfer.

Zoals ik al zei, de Minister mag wel nagaan of het hele idee van de 2e Fase wel goed inelkaar zit. Mijn voorbeeld van aardrijkskunde kan ik hiervoor goed gebruiken. Wat de leraar dus in de les zegt is:"deze week maak je dit af en de week erop dit alla". Hier komt praktisch helemaal niets van terecht. Want denk je dat wij met zun allen de dicipline hebben om ons in de les in te spannen terwijl we er ook een gezellige les van kunnen maken. Dat laatste gebeurd dus elke les. Nu zal het zo zijn dat het later dit jaar wel beetje bij beetje word op gepakt.
Maar dit is dus niet zoals de 2e fase bedoelt is. Want dit is alleen maar bij 1 vak. Stel dat dit bij elke vakken zou gebeuren dat zou er van onze cijfers en examens geen spaan heel blijven.

Ik denk dat je de 2e fase beter zou kunnen schrappen of geheel heropzetten want deze slimme mensen die de hele theorie hebben opgezet moeten bedenken dat er bij de meesten in onze leeftijdsgroep niet dezelfde instelling heerst dan dat er op universeiteiten en HBO scholen heerst.
  Met citaat antwoorden