Overigens nog wat tips:
- Zorg ervoor dat hetgeen je presenteerd RECHT te lezen valt voor je publiek. Meestal projecteer je je presentatie op een diascherm, en vaak komt het voor dat mensen dat maar lukraak erop presenteren. Zorg ervoor dat het recht te lezen valt, het liefst in een hoek bovenin.
- Zet de laptop zo neer dat je zelf kunt lezen wat je presenteert. Het is voor de kijker irritant als hij merkt dat jij niet precies weet wat er in de presentatie staat. Zet de laptop zo neer dat je door snel even omlaag te kijken even kunt zien waar je bent, zo hoef je nooit achterom te kijken!
- Als je gebruik maakt van de technieken om bijvoorbeeld zinnen of woorden speels in te laten voegen, overdrijf dit niet, is alleen maar irritant.
- Maak een duidelijke keuze tussen een dia in 1 keer invoegen, of per zin. Vaak weten mensen niet meer precies hoeveel punten ze op de dia hebben staan. Dan is het beter alles in 1 keer te laten invoegen
Succes
(en ontopic: ik heb die optie nog nooit gebruikt

Lijkt me dat wat lars zegt wel klopt trouwens, ik leer mijn verhaal gewoon goed uit mijn hoofd

)