STAP 1: Promotie
Het is belangrijk naamsbekendheid te verkrijgen, of deze te vergroten. Verenigingen en bonden (de doelgroep) moeten weten wat het bedrijf Muta Sport te bieden heeft.
Muta Sport zal dus bijvoorbeeld moeten adverteren in landelijke en regionale sportmagazines en zichzelf moeten presenteren op verschillende sportaangelegenheden.
STAP 2: Tijdige benadering van verenigingen/bonden
Het is van belang de verenigingen/bonden te benaderen voordat zij hun plannen voor de komende tijd vast hebben gelegd. Er is weinig kans op interesse van de verenigingen als je hen benadert op het moment dat zij al doorlopende sponsorcontracten hebben of zich bijvoorbeeld midden in het seizoen bevinden.
Om deze reden adviseren wij om vooraf informatie over de desbetreffende vereniging in te winnen. Op deze manier wordt natuurlijk ook direct duidelijk of de vereniging geschikt is als partner. Zoals eerder gezegd blijkt uit ons onderzoek dat de markt voor Muta Sport niet ligt bij de op dit moment al ver geprofessionaliseerde verenigingen.
STAP 3: Duidelijkheid verschaffen over mogelijkheden aan verenigingen/bonden
De verenigingen/bonden moeten een duidelijk beeld hebben van de mogelijkheden die Muta Sport kan bieden als adviseur/ondersteuner. Verenigingen zullen niet snel in zee gaan met een externe partner als ze niet precies weten waarin de externe partner hen kan ondersteunen, en op welke manier. Daarom is het aan Muta Sport de taak om zich dermate te profileren dat en verenigingen en bonden weten wat ze kunnen verwachten.
Bij instemming van beide partijen tot samenwerking volgt stap 4:
STAP 4: Duidelijke afspraken maken
Als het gaat om daadwerkelijke samenwerkingsverbanden met verenigingen/bonden adviseren wij Muta Sport om per vereniging face-to-face te overleggen over de wensen, behoeften en te maken afspraken. De wensen/behoeften kunnen zeer uiteenlopen per vereniging, hier is geen standaard aanbeveling voor te doen. Een face-to-face gesprek wekt vertrouwen en kan de situatie enorm verhelderen. Hieruit moet onder andere blijken of de desbetreffende vereniging slechts geadviseerd wil worden of complete taken uit handen wil geven, hoelang de doorlooptijd van de samenwerking moet bedragen en op welke manier er gecommuniceerd gaat worden tussen opdrachtgever en Muta Sport.
STAP 5: Uitbrengen van advies & Evaluatie
Wij adviseren Muta Sport na het uitgebrachte advies of de geboden hulp contact te blijven onderhouden met de opdrachtgever. Op deze manier blijft Muta Sport op de hoogte of het uitgebrachte advies het gewenste effect heeft. Hierbij denkend aan klantenbinding, en daarbij kan elke ervaring dan weer worden meegenomen naar een eventuele volgende opdracht.