Citaat:
Originally posted by 0Vera
joints... weleens geprobeerd, bij 7 hijssies nog net relaxt, maar als de wereld gaat draaien is et kotsen bij mij. Heb me er nooit geweldig bij gevoeld dus na die paar keertjes heb ik et daar maar gewoon bij gelaten.
Roken doe ik al 4 jaar (ofzo), maar met mate, zit op 30 sigaretten per week, vind ik een net gemiddelde. Kan et gewoon net niet laten 
|
Das opzich wel vaag. Ik vind roken echt smerig .. en zal het ook nooit gaan doen. En al helemaal niet als ik merk hoeveel mijn vrienden er geld in steken. Ik hoor dat ze zo'n 4 a 5 pakjes per week op roken. Das toch al gauw zo'n 17 euro per week.
Citaat:
Bier, rijkelijk, op mn societeit, maar ben nog nooit over mn grens heengegaan. Ben wel aan t verkennen geweest, maar zal nooit alcoholist worden. Gewoon leuk op zn tijd en meestal tijdens het uitgaan hoewel een biertje/wijntje/likeurtje op een rustig avondje ook wel eens lekker is, en een gewoon alcoholvrij dansavondje in een discotheek ook 
Alles in het leven draait om balans. Niet teveel dat het schadelijk is, niet te weinig als dat je levensvreugde tekort doet. Dan leef je het langst 
en softdrugs moeten in heel Europa gelegaliseerd worden vind ik. Zoals anemic al zegt, alcohol vormt een groter probleem. Softdrugs zijn lichamelijk niet verslavend, wel schadelijk maar alcohol is dat in verhoogde mate, en das ook nie verboden. Als je dit soort drugs gedoogt zoals Nederland, heb je VAT op hetgeen er in je land wordt verhandeld, das toch veel veiliger dan dat je dit relatief onschuldige product in de onderwereld laat circuleren
|
Nouja ik weet niet hoe dat bij jullie gaat maar bij ons word er pas in coffeeshops verkocht als je 18 bent. Dus zogauw als wij buiten staan en er is niemand van 18 bestellen ze het gewoon bij een jongen op een brommer die het komt brengen. Ten eerste hoeven ze dan zelf niet te gaan halen. Ten tweede is het ook nog goeiekoper. Overigens vind ik dan ook dat XTC van mij gerust legaal mag worden. Veel mensen denken vast bij het lezen van deze zin dat ik gek geworden ben maar dat meen ik echt. Als je het bij 1 of 2 pillen per avond houdt. Is het 10x beter dan alchohol om verschillende redenen;[list=1][*]XTC is na een uur of 4 a 5 uitgewerkt. Daarna ben je nog nuchterder dan dat je de discotheek binnen ging, dus geen verkeerds ongelukken meer door alchohol[*]Veel mensen worden van alchohol vervelend, en zo gauw mensen vervelend word, wil het al snel vechten worden. Met XTC word je gewoon relax en is bijna iedereen je beste vriend. Scheelt een hoop vechten van die dronkenlappen.[*]Als er gewoon bij de ingang dat verkocht word, en niet meer dan 2 a3 per persoon. Dan word er ook niet illegaal gehandelt en zullen er ook niet veel overdosis' zijn[/list=1]
Citaat:
[edit] en ik ben weleens nieuwsgierig naar die spacecake ja alleen ik heb weleens gehoord dat t een tijdje duurt voor je er iets van merkt dus je moet t niet te snel en niet teveel eten. Bij joints ook, dat slaat pas ietsje later in (zo ging ik dus ook te ver ik voelde "nog niks" :kwaaist: )
|
Bij spacecake moet je echt opletten ja. En ik zou met HEEL weinig beginnen. Ik wens jou het laatste toe wat ik die nacht heb meegemaakt. Dat was echt niet leuk ! Maar je weet dus al dat je gewoon bij 1 stukje moet houden en niet meer moet pakken want het klopt dat het even duurt voordat het ECHT begint te werken. Ik voelde mn hoofd al na een kwartier tintelen maar dat was wel erg vroeg vonden mn vrienden. Na een half uur tot driekwartier kreeg ik echt een dikke lachkick. Na een uur werd ik dus zo lang dat ik niets meer kon zoals in het verhaal hier boven beschreven word. Dus mensen die dit lezen en spacecake willen proberen. Hou het bij een kwartplakje ofso. Want dat wens ik echt niemand toe. Ik vond het helemaal niet fijn en wilde al vroeg op de avond dat het afgelopen zou zijn.