ik luister heel veel emo muziek.
En ik vind het nog vet ook...
Maarja het is zeker gehypt.. mede door de bands die roy al noemde. Maar zeker ook met behulp van festivals. Zeker wel dat die er rekening mee houden. Zo stond er op lowlands afgelopen flink wat emo/emopunk. Zelf het spiegelbeeld van sparta....the marsvolta kwam even spelen(wat afstamd van AT THE DRIVE IN). Iedereen speelt er op in(wat ik wel leuk vind). Dus is het wel een hype te noemen(dat vind ik ook wel leuk, want zo komt er meer emo en hardcore en emocore en allemaal dat soort dingen)...
Maarja ik luisterde hiervoor al heel veel naar Deftones en dat soort muziek. En stiekem is dat ook wel een beetje emotionele muziek. Als je dat nou wat sneller maakt met een af en toe punk hardcore stukje erin dan heb je wel een leuk emo liedje.
Maar ik ben wel door de hyping vooral in de emo terrecht gekomen.
Emo is eigenlijk wel een beetje een combi van Hardcore, Punk, tikkie nu-metal/hardrock voor het harde tintje.
En dit alles met een zoed sappige tekst erbij... gladde dikke vette haardracht, fout beetje klein shirt en natuurlijk een hoofd net zo knap als de anemic boys.