Onderwerp: hoofdoek op school
Enkele bericht bekijken
Oud 22 January 2004, 20:21   #17
WhizzCat
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Instructio4
hm ok. ik weet dat t niet over beleefd zijn gaat, maar over een uiting van extremisme.. dat snap ik. maar "wij als hollanders snappen niet" dat dat zo extreem bij hun is.. wij denken dat het gewoon bij hun geloof hoort.. en denken er verder niet over na.
ik dus ook niet. maar als ze hier komen wonen moeten ze niet verder gaan met die uiting van extremisme, want hier is het een andere cultuur.. (of t 'mag' niet in turkije dan.. waarom doen ze het dan wel hier!?)
hier moeten ze maar 'beleefd' zijn en zich aan onze cultuur aanpassen en hun doekjes af doen... en tot die tijd dat er nog geen wetten zijn voor kledingvoorschriften mogen ze het best dragen, net als petjes die wij dragen... maar doe ze wel af als het ergens moet of waar het 'beleefd' over moet komen..

beetje vaag dat ik opeens ga discussieren waar ik geen fuck van af weet. en ik discussier nooit
Tis te merken

Waarom ze ut hier wel doen, wel, dat is een hele moeilijke vraag met geen pasklaar antwoord. Ik denk dat dat een beetje op het psychologische vlak ligt en het feit dat in Nederland alles zomaar kan en mag (dit noemen ze ook "democratie").

En nou gebruik je wéér beleefd! "beleefd over moet komen"? Wat bedoel je daar eigenlijk mee?

Petjes en hoofddoekjes zijn, zoals je min of meer al aangaf, natuurlijk hetzelfde als appels en peren vergelijken, dat kan absoluut niet. Dat iemand met kanker en chemokuren etc. een pet draagt wordt dan weer een ander verhaal, maar in het dagelijkse leven een petje dragen doe je omdat je dat leuk of mooi of stoer of geil vindt. Niet omdat je aanhanger bent van de Hara Krishna o.i.d.

Kortom, kromme vergelijking.
  Met citaat antwoorden