Dat vond ik dus precies het vage .. dat je niet zonder kunt maar toch zo weinig rookt..
Citaat:
Originally posted by 0Vera
Ik kom ook uit Nederland hoor 
Sjah jongere mensen dan achttien moeten drugs niet kunnen krijgen maar helaas gebeurt dat toch. Ik heb die blow-escapade op mn 17e uitgevoerd, met mijn vriend van 19, en mijn vriendin van 18, nu ik er over nadenk . maargoed het was hier geen kwestie van ophitsing en invloed ofzo, ik wou dat zelf. Maar vaak is dat dus WEL zo en dat kan heel gevaarlijk zijn.
|
Nouja voor zover ik weet doen hun de meeste het ook al meer dan een half jaar dus nu zal het niet meer gevaarlijk zijn. Dat je 18 moet zijn vind ik ook een beetje onzin. Want niet iedereen kan op dezelfde leeftijd net zo verantwoord zijn als andere. Maarja om daar dan weer een wet voor te verzinnen gaat heel veel tijd en geld kosten en dat heeft de regering natuurlijk niet

En ik vind dat softdrugs gerust naar 16 verlaagd mag worden net als sterke drank. Zo krom dat als je al in de discotheek bent, en je wil een sterke drank bestellen dat ze binnen nog naar je legitimatie vragen omdat je 18 moet zijn. Gewoon alles naar 16, als ze echt te jong zijn dat ze er niet mee om kunnen gaan hebben die ouders dat zelf wel door en laten ze hun kind niet gaan. Want of ze nou 16 of 18 zijn onverantwoord blijven ze.. En zowiezo kan het uitgaans- en drugsleven heel gevaarlijk zijn als je er niet mee oplet. Tevens krijg je nu illegale handel omdat jongens tussen de 16 en 18 weed wilen hebben maar het op de legale manier niet kunnen krijgen. Ook dat is niet gunstig voor de overheid i.v.m. belastingen enzo. Dus ik zou de argumenten wel eens willen horen waarom het NIET naar beneden zou kunnen.
Citaat:
Wat die xtc betreft ben ik het ook absoluut met je eens!! xtc is, als het verantwoord spul is, niet gevaarlijk voor je lijf, mits je het niet te vaak gebruikt (het put je lijf natuurlijk wel uit, als er een beejte opfokmiddel in zit waardoor je wat langer door kan dansen, "strak staan" heet dat geloof ik) maargoed dat geldt voor alcohol ook...
xtc is nu soms nog levensgevaarlijk omdat het niet legaal is en dan kunnen ze er werkelijk alle troep in gooien die maar voorhanden is, dat kan je niet zien... bij legalisering kun je zoiets controleren, zo nog niet.
|
Dat is dus ook precies waar ik op doelde. Ik vind het ook tof dat je het begrijpt, meeste mensen zijn zo tegen harddrugs. Behalve de mensen die het zelf een keer geprobeert hebben praten er meestal positief over. En daarbij is XTC lichamelijk helemaal niet verslavend. Geestelijk een klein beetje als in de zin van; 'Vorige week was best relax, zou ik het dit weekend weer een keer doen?" Omdat je het gewoon relax vind zou je het nog wel eens willen doen. Maar als je wil kun je gerust zonder. Daarom snap ik ook niet waarom XTC geen softdrug is, omdat het chemisch is? Want ik een smartshop kan je wel herbal XTC kopen en daar schijn je veel meer problemen van te kunnen krijgen. Daarbij zoals jij al zegt bij legalisering (of tenminste gedoogbeleid) kan het gecontroleerd worden. Nu zijn er wel enige mindere versies in omloop waarbij je, ALS je moet kotsen, een zwart spul uitspuugt. Dat lijkt me ook niet echt gezond. Daarbij moet je ook opletten bij wie je in deze tijden zoiets koopt en hoeveel je er voor betaald. Meeste denken dat ze zo weinig mogelijk willen betalen, maar dat is gewoon troep en daar zit super veel speed in, en speed is dan weer wel lichamelijk verslavend. Het is dan wel een complexe theorie die niet gemakkelijk uit te voeren zal zijn. Maar het scheelt een hoop drugsdeals. En de regering kan er ook nog eens bakken met geld aan overhouden via belastingen als ze het legaliseren.
Citaat:
en dank voor de tip wat die spacecake betreft
ik was sowieso niet van plan om veel te eten van iets waar ik het effect nog niet van ken, maar nu helemaal niet
|
Nouja ik geloof ook wel dat je uitkijkt, maar ik hoop gewoon echt niet dat je hetzelfde krijgt als wat ik kijk want dan is je avontuur met spacecake in 1 klap afgelopen. En dat zou jammer zijn want ik vond het in het begin ook wel leuk. Ik kon gewoon niet stoppen met lachen, maar toen werd ik echt zo lam als de tering. En ik hoopte hele tijd dat het afgelopen zou zijn. Maarja zoals w00t al zegt. Het kan ook best aan de kwaliteit van onze cake gelegen hebben. Dat wij of gewoon hele sterke of hele slechte cake hadden. Maarja ik ben in ieder geval terug gekomen van het avontuurtje spacecake en ik ga het nooit meer doen want zo'n erg gevoel dat je opgesloten zit in je lichaam en niet meer zelf kan doen wat je wil vind ik het ergste wat er is. Daarom drink ik ook nooit TE veel. Want dan heb je je zelf ook niet meer in de hand.