Enkele bericht bekijken
Oud 23 January 2004, 15:58   #8
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Ik vind dit een goed voorstel, bovendien moet het verjaren van een moord afgeschaft worden.
Precies. Door deze manier komen vooral veel oud SS'ers en oud-NSB'ers goed weg (voor zover dezen nog leven dan).

Verder ben ik het er ook mee eens dat al die strafverminderingsregels afgeschaft moeten worden. Als je op goed gedrag vrij wil komen, had je je ook goed kunnen gedragen voor je de bak in ging. En naast de strafvermeerdering op moorden, mogen van mij de meeste straffen wel met een flinke tijd verlengd worden, al is het maar in het geval van draaideurcriminelen.

Verder vind ik dat een gevangenis weer echt een gevangenis moet worden en geen 3-sterrenhotel. Ook ben ik voor de 2-in-1-celregeling. In Nederland is er namelijk een cellentekort en het geld om nieuwe cellen te bouwen is er in een schaarse hoeveelheid. Ik vind namelijk niet dat gevangenen recht op privacy mogen hebben. Het is veelal het uitschot van de maatschappij. Zij hebben de maatschappij niet goed behandeld, waarom zou de maatschappij hen dan wel goed behandelen!?