Enkele bericht bekijken
Oud 30 January 2004, 06:29   #30
ViveLaFète
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by BlackMystery
denk je dat de meeste mensen die je kennen geen respect zouden hebben voor de persoon die je bent?
(sorry als ik te persoonlijke vragen stel, je moet niet antwoorden als je niet wil)
of vind je dat de andere mensen gewoon geen zaken hebben met wat er in je omgaat?
zover ik uit je verhaal kan opmaken heb je redelijk wat zorgen
heb jij dan ook het probleem met slapen?
Mensen zoals leerkrachten , gewone kennissen en kameraden hebben gewoon geen zaken met wat er in me omgaat vind ik.
Maar aan sommige mensen kan ik het gewoon niet vertellen, niet direct omdat ze geen respect meer zouden hebben voor me,
maar eerder omdat ik ze het niet wil aandoen. 1vb , thuis , ik heb me de laatste jaren zogezegd als enige van het gezin sterk gehouden.Er zijn de laatste jaren veel erge dingen gebeurd en
ik was zowat de toeverlaat van mijn moeder , van mijn vader en van mijn broer , terwijl ik zelf constant tussen drie vuren zat en dus mijn eigen moeilijkheden niet kon oplossen omdat ik sterk moest staan wilde ik de andere niet kwetsen...iets van 2 jaar dacht iedereen dus dat ik met al de problemen heel goed overweg kon en een sterk karakter had en zelf dacht ik dat in het begin eigenlijk ook , maar in feite kropte ik al het mijne op maar dat kon ik gewoon niet langer..ik heb dan massas moeilijkheden gehad in school , niet op vlak van resultaten maar van gedrag (enkele keren geschorst geweest , op contracten gestaan,enz..). Zelf wilde ik het ook niet maar het was net of ik al mijn frustraties die ik thuis of bij mijn ma niet kon uitlaten enkel nog in school kon uitlaten. Ik ben zowat de enige persoon nog voor mijn ma die haar heeft blijven steunen sinds ze weg is , en voor mijn pa ben ik ook zowat de enige die hem heeft blijven troosten toen mijn ma weg was..door alles te blijven opkroppen is het binnen in me gewoon nog erger geworden dan voordien maar dat wil ik gewoon niet tonen omdat ik zogezegd 'de sterke' ben , en mijn moeder of vader zouden breken...
Met slapen heb ik nooit echt problemen gehad , wel van zeer realistische nachtmerries dat ik lig te huilen en roepen in bed

btw : ik volg Humane wetenschappen als studierichting , ook psychologie dus
  Met citaat antwoorden