Enkele bericht bekijken
Oud 31 January 2004, 11:41   #44
elephunta
Guest

Standaard Re: Geloof jij in een god

Citaat:
Originally posted by PFP
Ik weet het deze vraag is al een paar keer geweest, maar dat zijn oude achterhaalde topics

de vraag dus: geloof jij in een God?

Ikzelf geloof soms in God maar andere dagen ook niet Ik ben niet gedoopt of iets dergelijks. Ik geloof ook helemaal niet in de bestaande religies.

Ik denk wel dat er iets moet zijn zoals een god ofzo. Maar dat die zo alles geschapen heeft dat denk ik niet. En ik geloof ook wel in leven na de dood. Eigenlijk ook wel in reincarnatie, want er zijn mensen die iets kunnen of weten over iets waar ze nooit geweest zijn of wat ze nooit geleerd hebben. Ik weet niet waarom, maar ik denk gewoon dat het een nood is van mensen. Dat ze toch ergens moeten in geloven bedoel ik. Maar het enige wat ik me afvraag is : als er een god zou bestaan. Waarom laat die er dan zoveel ongeluk zijn in de wereld? Wie weet zit hij daar naar ons te kijken als in een film ofzo ... wie weet heeft hij er plezier in en ik vraag me ook wel af: waarom is het persé een man?? En elke godsdienst heeft het over een God dus dan moet er toch wel ergens iets bestaan?

Het is hetzelfde als geloven dat sommige mensen Maria ergens gezien hebben ofzo. Of zo een Maria-beeldje hebben zien huilen. Ik weet niet of ik dat moet geloven ofzo.

Dusja, het enige dat ik er nu nog over kan zeggen is : we zullen het pas weten als we sterven.
  Met citaat antwoorden