Enkele bericht bekijken
Oud 1 February 2004, 14:04   #13
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Er is een hoop te kort aan donoren. Ik vind het wel een goed plan om mensen automatisch donor te maken. Willen ze dit niet, dan moeten ze dit aangeven.

Ik denk dat je mensen hierdoor eerder aan het denken zet. Nu is het zo dat mensen zelf een codicil in moeten vullen als ze donor willen worden. DAN, als dat plan doorgezet word, zijn mensen automatisch donor. Alleen wanneer ze het echt niet willen, kunnen ze dit aangeven en gebeurt het gewoon niet. Ik denk dat je hierdoor wel het tekort aan donoren kan terugdringen, want er zijn dan denk ik ineens veel mensen die niet even de moeite willen nemen om aan te geven dat ze geen donor willen worden omdat het ze eigenlijk geen zier uitmaakt.

Ikzelf kies er dan voor om geen donor te worden. Ik weet dat ik met mijn organen een hoop andere mensen kan redden, maar iets in mij zegt gewoon dat het beter is om 'heel' onder de grond te gaan ofzo, ik weet ook niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen. Ik voel er in ieder geval niets voor om donor te worden.