Enkele bericht bekijken
Oud 7 February 2004, 12:45   #11
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Wat de NSB deed weet ik.
Als je weet wat de NSB deed en waar ze voor stond, hoe kun je dan respect voor die mensen hebben? En hoe haal je het dan in je hoofd om een opmerking als "Ik vind de NSB 1000X beter dan het verzet..." te plaatsen? Schandalig vind ik het.

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Als een mens gelooft in wat hij doet, en dat hij geloofd dat het goed is, dan is het goed. Als je met je daden goed wilt doen, dan ben je niet slecht. Ook al ben je het er niet mee eens.
Wat je eigenlijk zegt is dat zolang mensen zelf denken dat ze het goed doen, goed zijn? Hitler, Mussolini, Stalin, Pol Pot en Saddam Hoessein waren er ook van overtuigd dat ze het bij het rechte eind hadden en hun dictaturen en massamoorden goed te praten waren. Maakt dat ze oke?

Hoe kun je dat nou zeggen? Omdat het in hun ogen goed was om gezinnen te deporteren naar concentratiekampen en complete bevolkingsgroepen te vernietigen en daarnaast het eigen land bezet te laten door een buitenlandse dictator met alle gewelddadige gevolgen van dien, is het goed? Hoe kun je nou dat soort dingen goed praten...
  Met citaat antwoorden