Ik vond het eerlijk gezegd een prettige wedstrijd om naar te kijken. Was PSV-Ajax en Ajax-PSV de laaste jaren een 'saai' schaakspel, de laatste 2 wedstrijden heeft bewezen dat dit een atractieve topper genoemd mag worden. Er werd wederom heelijk gestreden, alleen dit keer werd de grens goed bewaakt door de spelers zelf. Jammer genoeg probeerde Sikora in de 1e helft als enige persoon hier een stokje voor te steken doormiddel van 2 ondoordachte/onbezonne tackles.
Over de gehele wedstrijd gezien vond ik PSV aanvallend sterker. PSV domineerde toch echt meer als je de beide helften bekijkt, zee wisten elkaar gewoon makkelijker te vinden en hun aanvallen waren vele malen afwisselender dan die van Ajax, maar goed uit eindelijk hebben wij er 2 gescoord en zij 1 dus...
Anastasiou viel mij eigenlijk wel mee. Echt iets verwachten van hem kan eigenlijk al niet, maar ondanks dat had hij toch een aandeel in de winst. Het doorpassen van de bal met de borst op Mitea was natuurlijk subliem en hij bleek een aantal keer niet van de bal te krijgen. Moet wel zeggen dat hij mij 'voetballend' gezien heel erg tegenviel. Ik heb hem geen 1 keer met de bal aan de voet een meter zien rennen. Tis natuurlijk aanpassen en je rol vinden, maar alleen een balletje afleggen kan toch niet de bedoeling zijn van een spits in dit eftal.