Onderwerp: Foppe gaat stoppe
Enkele bericht bekijken
Oud 13 February 2004, 10:35   #23
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Met zo'n budget mag je meer verwachten, Arthur, kijk eens naar Willem II, dat in het jaar dat men 2e werd heel wat beter voetbal liet zien, en ook nog een heel wat minder budget heeft. Van Nistelrooij werd trouwens pas goal-getter bij PSV, bij Heerenveen stond ie tegen de zijlijn, op de plek van Lurling. met recht een toptrainer, die Foppe Bovendien: ga eens 10 jaar bij een club, dat elk jaar spelers kan kopen, wedden dat jij ook een paar spelers kunt noemen die dan uiteindelijk (al dan niet ergens anders!) doorbreken?!

Edit: Het achterland van Heerenveen is trouwens echt wel wat groter als dat van de Graafschap!! Friesland is een heel wat rijkere streek dat de achterhoek, dat bovendien ingesloten zitten tussen Oberhausen, Arnhem, Nijmegen en Enschede..
Ik denk dat er in Nederland achter de top drie een vrij grote groep met subtoppers en potentiële subtoppers is om voor de plaatsen daarachter te strijden. Allemaal vergelijkbare clubs als Heerenveen, Roda, NAC, Utrecht, Twente, AZ, NEC, WillemII, etc. Ik kan het mis hebben, maar Heerenveen stijgt qua budget toch niet ontzettend veel boven die andere clubs uit? Daarnaast bepaald budget zoals Mark zei inderdaad niet je positie op de ranglijst, gelukkig. Ik geef je voor een deel gelijk hoor, dat Foppe ook weer niet het onmogelijke gepresteerd heeft en ik vind ook dat de ontwikkeling van Heerenveen ook voor een groot deel het resultaat is van goed financieel beleid. Toch hebben slechts twee van de bovengenoemde clubs zowel UEFA Cup voetbal als CL voetbal gehaald, WillemII en .. Heerenveen. Toch een nette prestatie.

Het achterland van Heerenveen is qua oppervlakte misschien groter dan de Achterhoek, maar is net zo dunbevolkt. Heerenveen als stad stelt niets voor, en de wat grotere steden in de omgeving hebben ook hun eigen profclub (Leeuwarden, Zwolle, Emmen, Groningen).
  Met citaat antwoorden