Goed en intressant topic.
Ikzelf....ik kan gedeeltelijk snappen waarom mensen zichzelf pijn doen. Het gedeelte dat ik zelf ook heb , als ik HEEL erg boos of HEEL erg verdrietig ben , raak ik out of control , en sla ik met me vuist keihard ergens tegenaan. , of ga ik keihard schreeuwen , ik heb zelfs een keer me radio uit frustratie door het raam gegooid ( Dat kwam NIET door de radio zelf

) Dus dat punt snap ik. Uit frustratie. Jezelf pijn doen uit frustratie , maar niet zodanig dat je er daarna wat van ziet, laat staan voelt. Gewoon even een trap tegen de muur om de woede kwijt te raken.
Maar ik zou NOOIT in mezelf kunnen snijden, of mezelf verbranden. Ik KAN dat gewoon niet. En ik kan begrijpen dat lichamelijke pijn geprefereerd word boven geestelijke pijn, ik zou ook wel willen dat ik vette pijn heb in me been ( of whatever ) maar dat ik daardoor weer een gezonde oma terug heb. Maar zo werkt het nou eenmaal niet. Niet bij mij.
Ik zeg er ook bij , ik uit mijn woede/verdriet op andere manieren. Iedereen uit het anders, ik kan er daarom ook nix over zeggen want ik weet niet hoe het is. Maar ikzelf zou het nooit kunnen. Het idee allleen al geeft me kippenvel.
Wat instructoe zegt kan ik me heel erg in vinden, natuurlijk is iedereens situatie anders , maar mijn vriendje helpt me door alles heen. En muziek , muziek is voor mij medicijn number 1. En ook veel doen. Zoals nu , ik zit best in een kutte situatie maar ik ben meteen doorgegaan met me leven, en tot nu toe werkt dat voor mij. Maar goed , iederene uit zijn pijn anders.
Ik hoop alleen voor de mensen die het wel doen dat ze zichzelf niet zodanig toetakelen dat er echt erge dingen gebeure, zeg maar.