Enkele bericht bekijken
Oud 17 February 2004, 14:29   #3
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Best wel bizarre situatie inderdaad, een heel elftal Afrikanen met een let(gehuurd van Arsenal). Ik las toen eens een intervieuw met die ene Letse speler die als aanvoerder of leider in de verdediging ergens loopt.

Bij mijn club zou zoiets in ieder geval nooit geaccepteerd worden. Club identiteit en binding met de regio zijn echt belangrijk bij de Graafschap. Supporters willen zich identificeren en zien het liefst zoveel mogelijk jongens uit de regio spelen. Ik heb ook altijd het idee dat spelers 'van buitenaf' zich meer moeten bewijzen. Een elftal vol buitenlanders is dus echt onvoorstelbaar en onmogelijk...
Je kunt natuurlijk zeggen dat clubliefde boven alles gaat en het in principe niet uitmaakt wie er spelen, zolang zij dat maar doen met de grootst mogelijke inzet en presteren. Maar voor mij persoonlijk zou dat toch niet zo werken
Klopt helemaal.. Ik zou d'r ook niet achter blijven staan als zoiets zou gebeuren. Schuif dan maar spelers door uit de jeugd of van clubs die op een respectabel niveau spelen in de regio, daar kunnen de mensen zich dan ook veel meer mee identificeren.

Je zegt trouwens dat spelers 'van buitenaf' zich meer moeten bewijzen, maar op zich zijn een aantal publiekslievelingen toch echt wel 'buitenstaanders' geweest. Van der Haar (Utrecht), Fuchs (PSV), Emam (Udinese), Ali Ibrahim (Grasshoppers geloof ik?), op dit moment Loic Loval enz.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden