Citaat:
Originally posted by dext0r
ik daarentegen... eet gewoon lekker vlees(producten)..
ik ben geboren als omnivoor, en dat ga ik niet verstoren.
|
dit soort reacties gaan me altijd zo onder de huid zitten

hiermee geef je namelijk (naar mijn inziens) aan, dat je mensen die geen vlees eten, ook niet wilt accepteren met hun gedachtegang. Nu zal je het wel niet op die manier bedoelen

maar zo komt zoiets bij mij over
verder om ff op het topic verder te gaan.
Ik ben dus nu al ongeveer 2.5 jaar vegetarier en het bevalt me prima. Ik zou het niet meer durven om een stuk vlees op te eten

ik heb er al moeite mee als mijn vegetarisch prutje in aanraking is geweest met vlees.
Echter eet ik wel eieren, maar dit probeer ik te beperken tot graseieren.
Gelatine heb ik een tijd gepoogd om niet te eten... dit werd op een gegeven moment alleen een te grote last. Bijna elk product zit het in.. en dat het ook in pepermunt zat, was voor mij erg moeilijk, omdat ik daar nou eenmaal niet van af kan blijven.
De doorslag was, dat het zelfs in boter zat.. Ik dacht eerst dat dit niet zo was.. maar blijkbaar was dat een ander merk.
En iets als boter is niet goed te controleren als iemand anders je bijvoorbeeld een boterham met kaas aanbied.
Kaas eet ik dus ook gewoon.. dat is een verslaving van me.. ik weet dat er merg in zit uit de maag van een schaap... maarjah...
Verder ben ik qua eten van vlees aardig strikt... echter als het om leren schoenen gaat ben ik vreselijk naief

ik loop namelijk op leren schoenen.. en weet hardstikke goed, dat het van een koe af komt

als excuus gebruik ik dan maar, dat het dier niet voor het doel van leder wordt geslacht, maar voornamelijk voor het vlees.
Makeup draag ik dus niet (logisch).. en ik boycot wel zoveel mogelijk merken die dierentesten hebben gedaan of nogsteeds doen.
Ik respecteer veganistische mensen! Het gaat mij hier om 2 dingen. Ten eerste dat ze dus opkomen voor de dieren. en ten 2e dat ze genoeg wilskracht hebben om dit uit te voeren. Ik zie het als een supergoede ontwikkeling voor je zelfontplooing.
En overtuigen van mensen? Why not? je kunt het altijd proberen.. ik probeer het ook bij mensen, zolang ze maar een band met me hebben. Ik ga niet tegen een onbekende preken dat ze er maar eens over na moeten denken, want dat heeft toch geen effect. Die maken je gelijk uit voor gek.
Bij bekenden waarbij ik weet dat ze serieus over deze onderwerpen kunnen discusseren, zal ik het proberen. Als het lukt om ze alleen maar even te denken van "wat eet ik nu toch eigenlijk? en waarom?" ben ik er al hardstikke blij om

Maar vaak heeft het toch geen effect, omdat ze het te lekker vinden om vlees te nuttigen. Dan laat ik ze in hun waarde en begin er niet opnieuw over als ze een hamburger naar binnenwerken of een kroket ofzow. (ook al vind ik het jammer)
nog even een reactie op dat veganistische mensen ongezond bezig zijn. Er is niets ongezonds mee, zolang je goed nadenkt over wat je eet en hoe je dingen compenseert

alles wat in vlees zit.. zit ook in een ander product van de natuur!!!
Uit een test is trouwens gebleken, dat vegetariers over het algemeen het gezondste leven. En dat veganistisch en vleeseters, ongeveer even gezond waren qua voeding.
En Earshot... misschien een tip? (anders wordt het ook zo'n loos antwoord)
je vraagt om informatie, over wat wel en niet mag... maar ik denk dat je beter je eigen waarden over dit onderwerp kunt opzetten en vervolgens zelf uitzoeken, welke dingen er onder vallen wat wel en niet mag. Anders krijg je een verplichtingsgevoel erover. en dat lijkt me juist geen goede ontwikkeling..

volg gewoon je hart
just my thought!! kom maar aanvallen met de reacties!!