Het is wel zonder, maar de laatste jaren wordt het steeds onrustiger met carnaval. Eigenlijk is carnaval een feest waarbij iedereen lekker gek mag en kan doen. Maar de laatste jaren komen er ook mensen vanuit de stad naar ons dorp toe, en het zijn juist die mensen die problemen veroorzaken.
Ze komen met een hele groep, nemen niet eens de moeite om zich te verkleden en komen eigenlijk alleen maar om ruzie te zoeken.
enkele jaren geleden had een vriend van mij ineens ruzie met een jongen die hij nieteens kende. Die jonge beweerde dat mijn vriend met zijn vriendin had staan zoenen. Dit was niet waar, maar er stonden meteen 20 man om ons heen. Gezellig als je maar met 8 man bent.
Volgens mij hebben we veel geluk gehad, want ik bleek dus een van die gasten te kennen. Die heeft toen een beetje bemiddeld, en ik raakte met een meisje aan de praat die het dus ook probeerde tegen te houden.
Dat meisje vertelde dat ze 's avond voor ze weg gingen gewoon afspraken om iemand te zoeken om in elkaar te slaan. Nou, als je zo carnaval wil vieren, blijf dan lekker thuis. Of in je eigen stad of dorp.
Dat cafe gaan we trouwens nooit meer naartoe omdat er tegenwoordig alleen maar mensen uit andere dorpen zitten. Voornamelijk tuig, en turken en marokkanen. Als je daar iemand durft aan te kijken heb je meteen een ram op je muil.
Waar ik naartoe ga is het altijd betrekkelijk rustig. Iedereen kent elkaar omdat het toch maar een klein dorp is hiero. En er zijn veel Clubs, die elkaar ook weer kennen en steunen. Dus ja, zoek je ruzie met iemand dan heb je het hele cafe op je nek