oke even iets handigs om te weten..
is die 75 graden de CORE TEMP?
als dit niet de core temp is, maar de SURFACE TEMP heb je een probleem, dan kan je beter een betere koeler gebruiken en niet teveel koelpasta... EN EEN GOED MERK koelpasta
de cores van AMD XP's kunnen geloof ik ongeveer 85 graden celcius aan, dus je zit nog safe.. echter is het wel tyfus hoog.. mijn 2500+ loopt op 49 graden.
CPU's zijn trouwens ontwikkeld om dezelfde temps te halen met verschillende snelheden.
punten die je ff moet checken:
Koelpasta te dik of te dun.
Fan die te weinig lucht verplaatst.
Weinig verse lucht in je kast.
Slechte circulatie van lucht in je kast.
probeer et eens met de kast open, zodat er een constanste stroom verse lucht is.
welke coolermaster is het trouwens? zo'n silent uitvoering? daar heb ik namelijk slechte ervaringen mee.... mijn broer heeft zo'n kreng en die CPU raakt ook rond de 70 graden, waardoor deze instellingen vergeet. Binnenkort ff een stock cooler van AMD erop zetten. Daarmee zou hij al 50 graden moeten worden.
Nu loopt hij gewoon onder geklokt. (niet dat het uitmaakt voor m'n broer.. die snapt er toch geen hol van)
-edit-
ik las ff erover heen dat het meten van het koelblok al 75 graden opleverde???

dit is dus te hoog. Dan kan je nog 20 graden erbij optellen en dan weet je de coretemp ongeveer.
Ik zou uitkijken als ik jou was.. je kan flink je CPU beschadigen op deze manier, waardoor de prestaties hard achteruit gaan...
Normaal moet je een koelblok kunnen vasthouden voor minimaal 5 seconden. Dit betekend dat hij onder de pijngrens van 55 graden ligt.