Enkele bericht bekijken
Oud 22 February 2004, 13:38   #13
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by JEANUS
PFP JONGEN........voor het eerst ben ik het 200 % met je eens
Die gasten maken me kwaad. Je weet nu gewoon al dat dat op rellen uitloopt. Want er komen mensen op die demonstratie`s af die helemaal niet komen om te demonstreren , die hebben niet eens een duidelijke mening over hoofddoekjes , of WAT DAN OOK. En ja , ik ben het ook eens met wat dextor zegt. Ik ben in marokko geweest en dara lopen de meisjes gewoon rond in rokjes en truitjes en ontblote hoofden en haren , maar zodra ze hier zijn MOETEN er oppeens een hoofddoekjes gedragen worden vanwege het geloof ? Geloof zit in je , en dat uit je niet door een stukje stof op je hoofd.

Vind ik.
Je doet net alsof vrouwen opgelegd wordt hoofddoekjes te dragen. Ik denk dat de meeste moslima's zélf graag uit geloofsovertuiging hoofddoekjes willen dragen. Als het onderdeel is van het geloof en gelovigen zich daarin willen uiten, is wat lomp om als buitenstaander dat te verbieden omdat "geloof in je zit" In Nederland kennen we godsdienstvrijheid, en uitingen die daarbij horen (keppeltjes, hoofddoekjes, kruizen, etc.) zouden dus wat mij betreft toegestaan moeten worden, zolang het de communicatie niet ondermijnt (zoals complete burqa's e.d.). Maar goed, dat is een andere discussie.

Demonstratreren is ook een recht dat bij democratie hoort en helaas zijn er altijd gasten die de zaak verneuken voor de rest. Maar ik vind niet dat je de AEL moet gaan bestrijden of hun demonstraties moet gaan verbieden vanwege een groepje van buitenaf dat er op afkomt om te rellen. Als neonazi's ook mogen demonstreren, dan is er wat dat betreft dus geen grens om bepaalde demonstraties wel en andere niet toe te staan.
  Met citaat antwoorden