Enkele bericht bekijken
Oud 22 February 2004, 15:04   #15
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Je doet net alsof vrouwen opgelegd wordt hoofddoekjes te dragen. Ik denk dat de meeste moslima's zélf graag uit geloofsovertuiging hoofddoekjes willen dragen. Als het onderdeel is van het geloof en gelovigen zich daarin willen uiten, is wat lomp om als buitenstaander dat te verbieden omdat "geloof in je zit" In Nederland kennen we godsdienstvrijheid, en uitingen die daarbij horen (keppeltjes, hoofddoekjes, kruizen, etc.) zouden dus wat mij betreft toegestaan moeten worden, zolang het de communicatie niet ondermijnt (zoals complete burqa's e.d.). Maar goed, dat is een andere discussie.
Tuurlijk zullen er mensen zijn die uit eigen wil een hoofddoek dragen, maar er is ook een grote groep die niet wordt geaccepteerd zonder hoofddoek. Ik zie het soms pure provocatie tegen de westerse waarden en normen, ik persoonlijk zie het als een vernedering van de vrouw. Je kan mij hier niet gaan vertellen dat de vrouwen in veel moslim gemeenschappen wordt gezien als de gelijken van de man. Dat heeft niets met godsdienst te maken maar met waarden en normen. Als dit echter wordt verstaan onder jouw godsdienst vrijheid, dan vind ik dat de nederlandse politiek die maar nog eens ernstig onder de loep moet nemen.

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur

Demonstratreren is ook een recht dat bij democratie hoort en helaas zijn er altijd gasten die de zaak verneuken voor de rest. Maar ik vind niet dat je de AEL moet gaan bestrijden of hun demonstraties moet gaan verbieden vanwege een groepje van buitenaf dat er op afkomt om te rellen. Als neonazi's ook mogen demonstreren, dan is er wat dat betreft dus geen grens om bepaalde demonstraties wel en andere niet toe te staan.
Het is hun recht om te demonstreren, maar dit mag echter niet zoals de vorige keer verlopen. Toen waren er spandoeken met hakenkruizen, verscheidene scheldpartijen en intimidaties en grote vernielingen. Wat doet de politie? helemaal niets ze zijn bang om voor racist uitgemaakt te worden. Dit geldt echter ook voor de neo nazies alleen worden die nogal snel verwart met nationalisten
  Met citaat antwoorden