Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Kijk dit snap ik dus niet. Wat een krakkemikkige argumentatie. "Het hoort niet" Leg me nou eens uit waarom een twee mensen van hetzelfde geslacht niet mogen trouwen en wat het probleem precies is. Ik vind het discriminatie als deel van de bevolking niet mag trouwen. Dan kunnen we net zo goed zeggen dat gehandicapten niet mogen trouwen, of negers. Het slaat echt nergens op... fijn dat iemand beslist dat twee mensen die veel van elkaar houden niet mogen trouwen als ze dat graag willen.
|
Dat zijn natuurlijk ook geen vergelijkingen Arthur.. Man/Man Man/Vrouw Vrouw/Vrouw is wat anders dan gehandicapt of neger. Het huwelijk is nu eenmaal van oorsprong een verbintenis tussen man en vrouw. Er zijn mensen die daar aan vast willen houden, en daar is best iets voor te zeggen. Man/man vrouw/vrouw moet kunnen, maar waarom moeten zijn trouwens? Wie is dan bruid, en wie bruidegom?
Die redenatie kan best, al vind ook ik dat geen kinderen mogen krijgen wel wat ver gaat

En voor mijn part trouwen ze, maar voor een ander niet. Gehandicapten of negers staat daar los van als je het mij vraagt