Enkele bericht bekijken
Oud 23 February 2004, 10:03   #34
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Dat zijn natuurlijk ook geen vergelijkingen Arthur.. Man/Man Man/Vrouw Vrouw/Vrouw is wat anders dan gehandicapt of neger. Het huwelijk is nu eenmaal van oorsprong een verbintenis tussen man en vrouw. Er zijn mensen die daar aan vast willen houden, en daar is best iets voor te zeggen. Man/man vrouw/vrouw moet kunnen, maar waarom moeten zijn trouwens? Wie is dan bruid, en wie bruidegom?

Die redenatie kan best, al vind ook ik dat geen kinderen mogen krijgen wel wat ver gaat En voor mijn part trouwen ze, maar voor een ander niet. Gehandicapten of negers staat daar los van als je het mij vraagt
Ja natuurlijk is die vergelijking slecht en staan die groepen er los van, maar ik bedoel er maar mee aan te geven dat ik het onbegrijpelijk en belachelijk vind dat homo's verboden wordt te trouwen, net als dat het kansloos is als pakweg negers verboden zou worden om te trouwen. Dus homo's mogen wel gediscrimineerd worden? Wat voor een baat heeft men er dan bij dat zij niet trouwen? Worden de 'echte' huwelijken er beter op? Ik zie het echt niet hoor. Al die flutargumenten als "Het hoort niet" of "vroeger was het niet zo", het "huwelijk is heilig", ik kan daar niets mee. Laat die mensen nou toch in het huwelijk treden in plaats van een geforceerde strijd te voeren tegen hen.
  Met citaat antwoorden