respect voor vegetariers/veganisten voor hun vasthoudendheid en discipline hoor...
maar toch even voor de vegetariers (etc) hier onder ons...
al is dat zeggen... 0.5% van de bevolking die het is... denken jullie serieus dat het op globaal niveau nut heeft? dat jullie er maar IETS mee uithalen op wereldwijd niveau dus?
ik zou zeggen dat er vrijwel geen enkele kistkalf of whatever van zijn plek is gehaald door dit nobele streven...
ik denk echt dat veganisme/vegatier zijn echt puur iets is , voor het gevoel van jou als individu alleen... dat jij er goed mee kunt leven....want een verschil zal het echt niet uit gaan maken..., nooit zal je de mens zover krijgen dat ze geen vlees meer eten...
het lot van de dieren in de veehouderij en pluimveehouderij bevat nu eenmaal een stempel... en dat is SLAGERIJ
en zeg nou zelf.. je gaat toch zeker koeien houden voor je plezier
(en zelfs dat zou slecht zijn als je een tr00 veganist bent... want dieren houden t.ov. van jou plezier...dat is echt notdone.... dieren horen in het wild te leven uiteraard!!

)
ik ben benieuwd hoe bijv. veganisten hier ook denken over het jagen mbt het instand houden van de populatie.. (ook ooit topic over geweest > discussie )
en @lievecolafles...
ik denk dat het de geitenwollensokken types zijn die hier de
minst flexibele houding hebben hoor....,
vegetariers/veganisten proberen volgens mij ook vaker vleeseters ervan te overtuigen geen vlees te eten..., dan andersom.
als je toch respect hebt voor de levenswijze van een ander ga je toch ook niet zijn manier van leven 'aanvechten' ? of is dat iets wat bij het veganist/vegetarier zijn hoort? de anderen te bekeren?