Enkele bericht bekijken
Oud 23 February 2004, 18:45   #3
PFP
Guest

Standaard

Mijn persoonlijke mening over dit onderwerp:

Ik als pro-Israël ben voor het bouwen van een beschermingsmuur. Beschermingsmuur omdat deze het is Israëlische volk moet beschermen tegen herhaaldelijke zelfmoordaanslagen van fundamentalistische organisaties zoals de Hamas en Jihad beweging. Deze aanslagen hebben al honderden onschuldige Israëlische levens gekost zoals schoolkinderen, soldaten en pelgrims. Dit extreme geweld vraagt om een extreme maar rechtvaardige oplossing, namelijk complete scheiding van de 2 volkeren door middel van een veiligheidsmuur. Het zou toch prachtig zijn als het aantal gepleegde aanslagen met ingrijpende percentages zouden zakken.

De grootste bezwaren tegen deze muur zou echter het inhumane aspect zijn en het feit dat deze muur gedeeltelijk op Palestijns grondgebied is geplaatst. Hier kan ik mij ook gedeeltelijk in vinden en ik vind het dan ook zeer spijtig dat de muur mensen van elkaar afsluit. Ik had liever gezien dat Israël een muur precies op de grens had gebouwd om zo veiligheid te kunnen garanderen en zich volledig zou terugtrekken uit de autonome gebieden.

In het hof geloof ik niet, omdat deze vrijwel alleen een adviserende functie heeft. Ook betwijfel ik of het hof wel tot een goede beslissing kan komen, dit is vooral te danken aan de enorme politieke druk die op dit proces ligt. In de media wordt het proces helemaal gehyped en documentaires over de muur zijn er nu in overvloed. Beelden van zielige Palestijnse die met betraande ogen naar de muur kijken komen veelvuldig voorbij. Wat er echter aan de andere kant van de muur afspeelt blijft vaak onbesproken namelijk: de eeuwige angst en verdriet van het Israëlische volk. Het maakt me kwaad en verdrietig dat voor de Israëlische zaak maar weinig aandacht is in Europa. Israël als de grote boeman en Palestina in de slachtofferrol. Mensen zouden echter wel eens verder mogen kijken dan hun neus lang is.
  Met citaat antwoorden