Onderwerp: Column hok
Enkele bericht bekijken
Oud 23 February 2004, 19:44   #39
appelshampoo
Guest

Standaard

"Neo Nazi's"

Bomberjackje aan, nederlandse vlag op de rechtermouw, kisten met witte veters, luisterent naar hardcore: de nieuwe nazi's.
Ik vind het best vreemd dat de mensen waarmee ik vroeger in de zandbak heb gespeeld nu voor hun hobby negers in elkaar slaan.
En ligt het aan mij of zijn het alleen de gemiddeld lager opgeleide mensen die nazi's zijn ? Dit kan je een vooroordeel noemen maar ik ken geen nazi die havo of vwo doet. Maar waarom ? Is het echt hun domheid, hun hang naar een groep of komt het toch door alle asielzoekers. Ik denk dat het vooral de hang naar een groep is, het erbij willen horen in combinatie met domheid ofwel onwetendheid. Voorbeeld: Bijna alle nazi's vullen op hun cu2 bij hun favoriete film American History X in, want jah dat gaat over negers in elkaar slaan. Maar de clou van die film is dat een nazi erachter komt dat zijn idealen gebakken lucht zijn en dat er niks van klopt. Maar goed dat zullen ze dan wel niet snappen. ALs je ze vraagt wat ze nou eigenlijk vinden ropen ze allemaal: "Eigen land eerst ! Alle nikkers het land uit !" Maar waarom weten ze eigenlijk ook niet, maar ja al hun vrienden roepen het.. en alle negers maken toch ook rotzooi.. als je vraagt hoeveel negers ze kennen roepen ze: "Geen één natuurlijk met die lui wil ik niks te maken hebben !" Waarom oordelen ze dan over mensen die ze helemaal niet kennen ? Idealen hebben ze eigenlijk niet, ja dat alle negers eruit moeten.. maar verder eigenlijk niks. Neonazi's ? Hitler draait zich om zijn graf !

disclaimer: ik bedoel met deze column geenszins dat mensen met een lagere opleiding als gemiddeld nazi's zijn integendeel ! ik heb deze column geschreven na het ondervragen van een paar nazi's dus zonder vooroordelen
  Met citaat antwoorden