Onderwerp: veganisme
Enkele bericht bekijken
Oud 24 February 2004, 01:12   #57
electricity
Guest

Standaard

ik snap ook niet dat mensen veganisten worden

oke het is bewezen dat het eten van veel (rood) vlees slecht voor je is, en dr gaan dieren aan dood.

maar denk ook eens aan de economie. (vooral bij veganisten)
geen vleeseters meer= geen koeien, geen kippen, geen varkens, geen schapen want die zijn toch niet meer nuttig, die worden nu gewoon gefokt voor het vlees, of voor het product wat ze kunnen leveren. dat zorgt voor meer industrie en dus gaat er ook groen verloren, is dat wat je wel wil dan?

ik kan van vegetariers nog wel enigzins me dingen voorstellen, maar veganisten?

dan moet je ook geen leren bankstel kopen (zelfs niet op gaan zitten!), idd geen make up opdoen, geen wollen truien dragen (komt ook van een dier), geen taart, cake of koekjes meer eten (want zit meestal ei in)..

wat hou je dan nog voor leven over? wil je je eigen leven gaan verzieken en moeilijk doen zodat er een koe per jaar gespaard kan blijven?

wat er ook al meer gezegt is, met die paar mensen die het doen, daar red je niks mee!

en je vind dus dat mensen eerder dood mogen gaan van de honger dan dat ze een koe/varken/kip slachten om te overleven (wat veel in armere landen is)
oke hier in het westen zijn er voldoende alternatieven, maar zoals ook al vaker gezegt is, mensen eten al voor de geschiedenis begon vlees. en als je kijkt, hoeveel procent van wat een mens eet, vlees is..

dat zal niet zoveel zijn! een kilo vlees in de week, dat zal t ongeveer zijn, denk ik zo. dat is toch niet zoveel? als je kijkt hoeveel brood een mens in de week eet...
  Met citaat antwoorden