Citaat:
Originally posted by dext0r
maar toch even voor de vegetariers (etc) hier onder ons...
al is dat zeggen... 0.5% van de bevolking die het is... denken jullie serieus dat het op globaal niveau nut heeft? dat jullie er maar IETS mee uithalen op wereldwijd niveau dus?
|
Maar van de dieren die dood gaan.. Heb ik het niet op mijn geweten staan iig. Verder is het wel meer dan 0.5% denk ik... en dan nog merken ze wel dat er minder vlees wordt gegeten in nederland zelf. oke de export zal er geen last van hebben, maar als er in nederland zeg maar 1000 dieren per jaar minder worden gegeten (hypothetisch, ik weet geen echte cijfers) en dit getal blijft groeien, dan zul je zien dat er ook minder dieren geslacht worden voor het binnenland. Aangezien de export ongeveer hetzelfde blijft.. houdt het dus in dat je wel een aantal dieren 'red'.
En stel dat de vegetariers ervoor kunnen zorgen, dat de mensen gaan nadenken over wat ze eten.. stel dat een kwart van de nederlandse bevolking hierdoor nogmaar de helft van het vlees gaat eten van wat ze normaal doen. Dan sparen ze toch per persoon een halve kilo aan dier uit. Doe dit maar ff maal 4 miljoen. Dan krijg je wel 2 Miljoen Kilo dier! nou dat heeft dan wel weer effect
Citaat:
als je toch respect hebt voor de levenswijze van een ander ga je toch ook niet zijn manier van leven 'aanvechten' ? of is dat iets wat bij het veganist/vegetarier zijn hoort? de anderen te bekeren?
|
Nounounou.. bekeren is wel een groot woord... ik heb het er over met mensen en wil ze er alleen maar bewust van maken. De rest is up to them wat ze er mee doen
en electricity, je begint over de economie.. iedereen weet wel dat het nooit zal gebeuren wat je daar beschrijft

Het positieve is dat de dieren een wel steeds prettigere leefomgeving krijgen

en dat verdienen ze tenminste. Vroeger mochten ze ook vrij op de boerderij lopen, dus waarom zou je ze in hun 10en in een klein hokje stoppen? er is weiland genoeg in nederland