Onderwerp: veganisme
Enkele bericht bekijken
Oud 24 February 2004, 09:04   #59
lieve colafles
Guest

Standaard

@ tijn,,,

15 jaar geleden was het raar als je vegetarier was. Een vegetarier was echt zeldzaam. Nu zijn er echt al heel erg veel meer vegetariers en die populatie stijgt nog steeds. In die zin kun je er van uitgaan dat je het ook voor de toekomst doet. De vraag naar vlees blijft, al is het in superkleine getalen, dalen.

Toch doen vleeseters er nog heel vaak heel erg moeilijk over dat ik vegetarier ben. Ik hoor vaak van: ,, joh eet nou eens vlees"
Of als we bij iemand eten is het altijd nog even tussen door: ,, jeetje je doet wel moeilijk met dat vegetarische gedoe"
Vleeseters proberen mij vrijwel ALTIJD te overtuigen van het slechte aan vegetarier zijn.Ze willen altijd wel even snel hun mening kwijt.
ik heb nog nooit iemand proberen te overtuigen over geen vlees eten. Ik heb ook geen bord op mijn hoofd met daarop:,, zeg alsjeblieft tegen mij dat vegetarier zijn slecht is". toch doen ze het.
Ik denk dat vegetariers over het algemeen flexibeler zijn dan vleeseters, aangezien ze de voor en na's heel erg goed hebben afgewogen. En daardoor dus veel meer weten over vlees dan de meeste vleeseters.

Ow trouwens ik heb wel een keer iemand proberen te overtuigen. Het was een jongen die een column schreef over dat vlees slecht is en dat de hele industrie erom heen echt onhumaan is. Maar zelf was hij geen vegetarier.. Dan wil ik wel even "rellen"
Maar mensen die het niet interesseert overtuig ik niet.

En ik ben het ermee eens dat er een aantal vegetariers zijn die wel doorzeuren maar dat zijn er ook maar een paar..

Ow ik geef binnenkort wel een vegetarisch diner, voor al mijn vrienden. Niet omdat ik geen vlees voor ze wil maken, maar omdat ik wil laten zien dat vegetarisch eten wel lekker kan zijn, omdat ze daar ALTIJD over zeuren.. maar dat is offtopic
  Met citaat antwoorden