Enkele bericht bekijken
Oud 28 February 2004, 17:11   #4
lieve colafles
Guest

Standaard

Multiculti

Multicultureel zijn is in. Dus begon ik, als modebewust persoon, met het zoeken van vrienden met een andere afkomst. Al snel had ik verkering met een Pakistaan, en aten we samen in een chinees restaurant om daarna naar een Franse cultuurfilm te gaan. Ik droeg een hoofddoek, at geen varkensvlees en ook runder- en kippenvlees vermeed ik nauwkeurig van mijn bord.
Ik breidde mijn woordenschat uit in het: Roemeens, Turks, Afrikaans, Italiaans, Portugees en een of andere indianentaal. Ik leerde de wereld kennen in mijn eigen omgeving.

Op een dag, na een ochtend vakken vullen, zat ik buiten in de zon na te genieten van de heerlijke dag die ik beleefd had. Er kwam een man naar mij toe, die zich voorstelde als Achmed. Het was een knappe man. Ik schatte hem een jaar of 26. Hij kwam naast me zitten en zei: ,, ben je moslim?” Ik keek hem verbaasd doch lachend aan en zei:,, nee, die hoofddoek draag ik omdat ik het fijn vind” Hij lachte ook, en begon met iets wat opmerkelijk veel weg had van een kruisverhoor. Of ik vlees at, en of er een kans was dat ik in Allah zou geloven, wat mijn mening over de koran was en hoe ik dacht over Burka’s. Nadat ik al zijn vragen had beantwoord, knikte hij tevreden. Er viel een kleine stilte waarna hij een laatste vraag stelde: ,,zou je met mij uit willen?” Verbaasd keek ik hem aan, en antwoordde afwijzend. Ik had immers al een vriend. Boos zei hij: ,, alleen maar omdat ik buitenlander ben zeker?” Ik lachte naar hem en antwoordde : ,, nee, ik ben al bezet.” Hij vertelde mij, dringend, dat in zijn cultuur het normaal was dat een man kreeg wat hij wilde. ,,integreer maar, het went wel” zei ik en liep weg. Geďrriteerd, wie houdt er rekening met mijn cultuur?

--------------------------

1.705 tekens (inclusief spatie)

Laatst aangepast door lieve colafles : 29 February 2004 om 15:34