Enkele bericht bekijken
Oud 28 February 2004, 20:14   #14
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamui
autisten zijn verslaafd aan computer en spelletjes. eenmaal dat ze vertrokken zijn blijven ze verder doen. ikzelf ben nu al heel wat minder verslaafd dankzij mijn lief
Is deels waar. De meeste autisten (overigens is autist een vreselijk scheldwoord, als je het op een andere toon zegt, in theorie moet je 'mensen met een autistische stoornis' zeggen, maar dat duurt zo lang telkens) hebben 1 hobby/gebied waar ze vreselijk in opgaan en vreselijk goed in zijn, dat ze dat liefs dag en nacht willen doen. En omdat ze moeite (zacht uitgedrukt) hebben met contacten, is de computer meestal DE oplossing. (ik ben het levende bewijs met 120 uur gamen in 9 dagen vrij)
Mja, iets minder. 100 uur, en dan ook nog 20 uur gitaarspelen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Maar elvenkindje, kun je iets duidelijker zijn wat jouw (lichte) vorm inhoudt?
Tja, dat kan ik niet zo 1,2,4 uitleggen.

Even proberen:
Ik heb een lichte vorm van Asperger, Asperger is een vorm van autisme, waarin kenmerken van autisme voorkomen, alleen dan met een bovengemiddelde tot zeer hoge (onmenselijk ) IQ. Ik heb dan ook een IQ van 132, maar dat terzijde voor mensen gaan zeiken dat ik zit op te scheppen
Voor mij is het dus ook moeilijk om met mensen te praten die ik niet ken. Mensen die ik een beetje ken en die aardig tegen mij doen kan ik het meestal wel goed mee vinden (behalve bepaalde soorten, maar dat heeft iedereen wel denk ik).
Ook heb ik een motoriek van een gebroken potloodje, ik schijn houterig te lopen.. (heeft ook met autisme te maken)
Ik ben ook bang voor nieuwe dingen, zoals nieuwe school, enzo. Dingen die ik in mn eentje moet doen, dingen waar anderen weinig tot geen moeite mee hebben. 'Simpele dingen', zoals naar de winkel gaan voor boodschappen, over straat fietsen als k naar iemand toe ga enzo.
En zoals de meesten al weten en wat k hierboven al zei, ik heb een obsessie voor muziek luisteren EN maken (hardrock, heavy metal enzo) en games (rpg's).

Nog wel paar dingen.. Maar de meeste vertel k liever niet.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden