Naam van de film:
Elephant
Wie speelt er in:
Een stel onbekende acteurs, locale studenten die ook hun eigen teksten improviseren.
Welke genre:
Drama
Van welk jaar:
2003 (in de VS)
Waar gaat hij over:
Het gaat over het leven van een aantal studenten in aanloop van het welbekende schiet-drama op een Amerikaanse school. Dit leven wordt erg letterlijk gevolgd, waardoor de film een (tergend) traag karakter krijgt. De film eindigt met de schietpartij.
Persoonlijke mening:
De film zal absoluut een artistiek meesterwerk zijn... Maar ik vond het werkelijk niets. De film duurt 81 minuten, daarvan bestaan minimaal 30 minuten uit het volgen van leerlingen door gangen van de school. Verder zit er nauwelijks dialoog in en emotie heb ik ook niet kunnen opbouwen met de hoofdpersonen. De film kruipt voorbij, je zit te wachten op actie, maar zelfs op het einde tijdens de schietpartij is er nauwelijks emotie of snelheid te bewonderen. Heb je desondanks toch interesse om deze film te gaan zien in de bioscoop of te gaan kopen op DVD, dan raad ik je aan om eerst een stukje te downloaden... Anders zou je wel eens van een hele koude kermis kunnen thuiskomen, want je vindt van deze film geweldig of je vind hem helemaal niets. Een tussenweg lijkt niet mogelijk. Vergelijk
het fok!-forum voor meer meningen.
Hoeveel sterren geef jij em:
1,5 / 5