Onderwerp: Fobieën
Enkele bericht bekijken
Oud 29 February 2004, 21:00   #1
Foetsy
aber, warum?

Standaard

heb ook zoiets, maar na een tijd 'zelf-analyse' (van waarom denk ik zo enz.) weet ik ongeveer waardoor het komt. nu komt een lulverhaal en als dit niet relevant is ga er dan maar niet op in.
Ben bang voor confrontatie. Wees jezelf is het antwoord dan, maar dat is lastig omdat je dan niet zeker weet of je wel een goede indruk geeft. Misschien vindt ze de echte jij wel niet leuk. Is dat het dat dan moet je eigenlijk denken dat ze niet goed genoeg voor je is als ze jou niet accepteerd zoals je bent.
Maar je vind haar toch wel aardig en je wilt toch wel lol met haar hebben. Dus dan maak je weer een paar grapjes waar ze toch wel weer om moet lachen ofzo. Maar dan wordt je (ik tenminste) weer bang dat ze je leuk gaat vinden en dat moeten we niet hebben. Want dan krijg je confrontaties met haar. Want zij wil misschien wel verder dan alleen een gesprek. Maar wat is dat verder eigenlijk, wil ik dat wel? Misschien is dat toch niet wat ik wil en dan moet ik plotseling weer terug terwijl we verder aan het gaan zijn. Valse hoop geven. En dat wil ik niet. Kunnen we er maar beter niet aan beginnen.
Het is makkelijker of bij meisjes die al een relatie hebben.
Zo kan je (ik tenminste) nog wel een tijdje doorgaan, er zijn nog wel een aantal factoren. Na wikken en wegen is het logischer om niets te beginnen als het ware. Ik sta mezelf niet toe om wat te beginnen met iemand.