ik denk dat het vooral in de opvoeding moet worden veranderd. je hebt ouders die kinderen appelmoes geven bij iets wat ze niet lusten. kind vindt spruitjes niet lekker? hup appelmoes erbij en t kind eet t op. zo leren ze niks eten zonder appelmoes erbij. lijkt me neit erg gezond
verder, vooral als kinderen nog erg klein zijn, zetten moeder hun kind liever even 'weg' voor de tv als ze in de weg lopen dan ze bijvoorbeeld laten meehelpen met schoonmaken(vinden de meeste kleintjes overigens net zo leuk als tv). En als moeders haast hebben moet t kind even in de buggy, omdat dat sneller gaat dan lopen. Zo zit het kind veeeeel.
ik denk dat ouders bij kinderen een taak hebben ze gezond en mager te eten te geven, en ze veel te laten bewegen. dan leren ze dat al heel vroeg voor hun verdere leven.
ik las ook dat de mate van stofwisseling in de 1e paar levensjaar wordt vastgelegd, en dat je bijvoorbeeld naast borstvoeding nooit flesvoeding erbij moet geven, dan creeërt het kind meer vet dan nodig en dat wordt vastgelegd voor de rest van hun leven.