Enkele bericht bekijken
Oud 7 March 2004, 21:52   #44
FunFair
.

Standaard

ik krijg alleen het geld van de stufi..
het eerste wat hiermee gebeurd is een automatische afschrijving van 50 euro naar m'n spaar rekening.
Vaak stort ik dan handmatig (via internet dan) ook nog een keer 50 euro erheen. Net zolang tot deze rekening op 500 euro staat... niet omdat ik zo graag wil sparen en heel veel geld wil hebben.. want dat hoeft van mij helemaal niet. Als ik veel geld zou hebben, zou ik ook alleen maar meer geld uitgeven aan dingen die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. En ik heb ook geen behoefte eraan om gewend te raken aan het uitgeven van veel geld.

gewoon simpel. eerst het appeltje aanvullen en dan weer gaan leven van het bedrag dat beschikbaar is.
Het voordeel is hiervan, dat ik nu even geen dingen kan kopen (al de afgelopen 4 maanden) maar nu weet ik tenminste wel wat ik met het geld kan doen, als het uitgeefbare bedrag iets hoger wordt. persoonlijk waardeer ik iets ook meer als ik er weinig geld voor beschikbaar heb. dan voelt het toch meer alsof het speciaal is.. ipv de gedachte dat je in princiepe zo nog 20 van die dingen zou kunnen kopen....