Enkele bericht bekijken
Oud 8 March 2004, 14:19   #26
PFP
Guest

Standaard

Dat sporten stimuleren vind ik een idioot plan, ik spreek uit ervaring. De gymlessen op school zijn een goed voorbeeld hiervan. Het word je opgedrongen en ik ging dan ook altijd met lood in mijn schoenen naar de gymlessen en meestal melde ik me gewoon ziek of ging buiten met mijn medestanders scooterrijden en rondhangen. Komt gewoon omdat die gymleraren weglopen met de leuke sportieve jeugd en de anti sportievelingen worden als laatst gekozen, omdat ze nergens goed in zijn. Tenminste dat denken ze en dat vernietigd de enige motivatie die er is en daardoor gaan ze op sport gebied nog slechter presteren. Verplicht sporten helpt dus niets in mijn ogen en richt een vorm van psychologische schade aan, die de onzekerheid van sommige scholieren alleen maar vergroot. Turnlessen zijn rondom vernederend voor veel mensen . En dan heb ik het nog niet eens gehad over degene die te kampen hebben met overgewicht en vervolgens voor de hele klas hun anti-kunsten in de ringen of op de bok mogen vertonen. Gymleraren zijn in mijn ogen dan ook vaak sadisten die graag de lachers van de klas op hun hand willen hebben en dat ook krijgen door andere belachelijk te maken. De enige sport die ik leuk vind om zelf te doen is squash en hardlopen en waarom? omdat ik daar zelf voor heb gekozen in 5 havo. Ik ben er redelijk goed in en daardoor is de motivatie een stuk groter
  Met citaat antwoorden