Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
en. Komt gewoon omdat die gymleraren weglopen met de leuke sportieve jeugd en de anti sportievelingen worden als laatst gekozen, omdat ze nergens goed in zijn. Tenminste dat denken ze en dat vernietigd de enige motivatie die er is en daardoor gaan ze op sport gebied nog slechter presteren. Verplicht sporten helpt dus niets in mijn ogen en richt een vorm van psychologische schade aan, die de onzekerheid van sommige scholieren alleen maar vergroot. Turnlessen zijn rondom vernederend voor veel mensen . En dan heb ik het nog niet eens gehad over degene die te kampen hebben met overgewicht en vervolgens voor de hele klas hun anti-kunsten in de ringen of op de bok mogen vertonen. Gymleraren zijn in mijn ogen dan ook vaak sadisten die graag de lachers van de klas op hun hand willen hebben en dat ook krijgen door andere belachelijk te maken.
|
Jij scheert nu alle sportdocenten over een kam.
Ik heb ze in bijde partijen mee gemaakt, en als het wel zulke docenten zijn, oke het zijn rampen, helemaal mee eens, ze hebben slechte gevolgen voor de gedachte over sport enzo, maar je hebt ook echt goede ertussen zitten, ik bedoel, vroeger was ik zo'n dikke dreumes die niks van sporten bracht, en vaak door de zeik word genomen door een docent, maar toen ik een andere docent kreeg, die heeft me juist sport weer leren waarderen...
Er zijn denk ik veel meer docenten die de les leuk wilt maken voor alle kinderen dan zij die jopie-popie zijn, want als je kiest voor dat beroep, weet je dat er ook mensen tussen zitten die helemaal a-sport zijn.