Okay om maar te beginnen:
Het gepest op basisscholen en middelbare scholen is de schuld van de scholen!
Dit is zeker voor een deel waar. Scholen zeggen wel dat er wat aan doen, maar ze doen er geen flikker aan. In ieder geval voor zover ik weet niet. Ik ben vroeger op de basisschool ook altijd gepest, ik ben toen een keer 2 weken”ziek”(voor mijn ouders ziek) thuis gebleven, ik kom op school, ze vragen waarom ik er niet was, en ik zeg zomaar. Ze vragen niet eens naar de echte reden, ze hoeven niet meteen aan pesten te denken, maar ze vragen er niet eens naar. Elke week werd ik wel een keer in elkaar geslagen was het niet 1 keer dan was het wel meerdere keren raak, ik heb dat toen gezegd en er werd niet eens aandacht aan geschonken!
Scholen zijn gewoon nog amper betrokken bij wat er met leerlingen gebeurd. En vooral wat betreft het pesten, soms doen leraren gewoon kei hard mee, dat is toch te zielig voor woorden!
Hoe vaak hoor je het wel niet, dat een leerling gepest word, dat meld, en er word een keer “FOEI” gezegd met een schuddend vingertje! Hoe erg kan het gesteld zijn. Pesten is iets wat je meteen de kop in hoort te drukken, want dat gaat gewoon van kwaad tot erger, mensen gaan er aan kapot, er word niks aan gedaan, en kinderen krijgen hele trauma’s! Dat gepest moet eens op houden, en de scholen moeten daar een moeite voor gaan doen, en niet alleen hele methodes erin willen stampen, en maar lopen vloeken en schelden omdat kinderen niet stil willen zijn! Ze moeten hun ogen eens open doen, en de realiteit onder ogen zien en er is wat aan gaan doen!
|