Onderwerp: Meditatie
Enkele bericht bekijken
Oud 12 March 2004, 23:42   #5
electricity
Guest

Standaard

en jennifer je hebt ook nog internet he

als ik me niet goed voel, of in de war ben ga ik altijd gronden. komt wel overeen met mediteren.

dan ga je zitten op een stoel ofzo waar je lekker zit, in een fijne houding, maar met je voeten op de grond

dan beel je je in dat er wortels uit je voeten groeien tot aan het middenpunt van de aarde en dat ze zich goed vastzetten

als je dat gevoel hebt, dat je voeten zwaar worden dan ben je goed gegrond.

dan neem je vanuit de grond een kleur die je mooi vind (roze is helende kleur) bij voorkeur een lichte kleur die via je voeten zich over je lichaam verspreiden, totdat je er helemaal mee onder zit.

en als je veel negatieve energie in je hebt dan moet je je voorstellen dat er via je kruin heel mooi wit licht naar binnen komt en dat er al het slechte via je voeten de grond in gaat.

en voor je stopt de stromen stopzetten.

en dan kan je je een stuk fitter voelen
(dit kan al in 5 minuten)

maar wierrook en zo is helemaal niet nodig. wierrook wordt veel gebruikt omdat het bepaalde dingen prikkelt, en je daar rustiger van kan worden.

[edit] je moet wel idd even een plek vinden waar je je terug kan trekken en kan concentreren.

[edit2] bij meditatie denk je juit helemaal niet na, je probeert je hoofd leeg te maken. als je gaat zitten denken ben je niet met je energie bezig maar met je lijf.
meditatie is om je energie goed te krijgen en alles in balans te krijgen. (als je bijvoorbeeld verkouden bent en je mediteerd iedere dag is het eerder over)

Laatst aangepast door electricity : 12 March 2004 om 23:46
  Met citaat antwoorden