Onderwerp: Meditatie
Enkele bericht bekijken
Oud 13 March 2004, 00:24   #6
FunFair
.

Standaard

pfff.... paar jaar geleden wel eens mee bezig geweest... maar tegenwoordig denk ik er nogal vlak over...

ik kan mezelf tot rust brengen door me te concentreren op mezelf en m'n geest leeg te maken op die manier (tot hoeverre dat kan), maar ik ga niet echt van die fratsen erbij halen, waardoor het 'beter' kan... dan kan je net zo goed een fles rode wijn naar achteren slaan
maar om het nou mediteren te noemen... het is ook een beetje een kwestie van geloven.. vooral het verhaal met nergiebanen... eerst dacht ik wel zoiets, maar nu vind ik het complete bullshit dat je iets doet met die energiebanen. Ik denk meer dat het gaat om de ontspanning van je lichaam, door bijvoorbeeld je nek en rug recht te houden, waardoor er geen belasting is op de rug, waardoor je, je op andere dingen kunt concentreren.

ik doe het ook alleen als er echt crises in m'n kop zit en ik heb geen mogelijkheid om het op een andere manier kwijt te raken, maar vaker voelt het dan lekkerder om je crises eruit te laten dmv agressie of lichamelijke inspanning.

Het is trouwens wel prettig om je diep te gaan concentreren als het koud of juist heel warm is. Je voelt dan namelijk minder, omdat je gedachten lekker afwezig zijn

ps.. ik vind mediteren nogal een populair woord