Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koelkast
dat is wat die organisaties je laten denken. Maar waarom publiceren ze dan geen lijst van merken die dat doen en dan een groot dood mishandeld konijn op een poster. Niemand zou meer het merk kopen en binnen een half jaar is de boosdoener faliet.
Waarom gebeurd dat niet omdat het onzin is.
Er zijn duidelijke regels gesteld over het gebruik van proefdieren. een commissie van de wereld handels organisatie moet goedkeuring verlenen aan dierproeven alvorens ze beginnen er aan. die goedkeuring krijgen ze alleen als het zinnig is en de strikte regels worden nagevolgt. Doen bedrijven dier proeven zonder die toestemming is het illegaal en krijg je als merk nooit certificaten en als ze er achter komen ben je dubbel zuur natuurlijk.
Ja er worden proef dieren gebruikt, maar goed ik vind dat een goed offer om als ik straks een medicijn kan gebruiken waardoor ik genees tegen bijvoorbeeld een ernstige ziekte. en jij wil niet dat als je uitschiet met je oogpotloot in je oog dat je direct overleid of de rest van je leven blind bent omdat ze dat nu eenmaal nog nooit getest hebben.
|
Proefdiervrij heeft dus niet de bedoeling om de proefen te laten stoppen... Proefdiervrij is een organisatie die er naar streeft om andere technieken van testen toe te laten passen op allerlei producten.
De technieken om cosmetica en dergelijke te testen is er... waarom worden ze dan niet gebruikt??
Er zijn ondertussen een heleboel merken die wel gebruik maken van deze proefen.. maar de meeste merken werken hier niet aan mee. Dat slaat toch nergens op?
Bij medicijnen is het ook mogelijk om te testen of ze veilig zijn of niet zonder dieren. Laat ze dan eerst die testen uitvoeren, voordat ze het aan dieren geven om er toch zeker van te zijn of het veilig is of niet. Dan gaan er tenminste al niet zoveel dieren dood aan gruwelijke gevolgen van medicijnen als dat er nu dood gaan

laat ze dan maar meer proefmensen gebruiken

ipv het opzettelijk ziekmaken van een dier en dan proberen het weer te genezen
Maarjah er zijn nou eenmaal voor en tegenstanders van proefdieren... niks aan te doen... zo'n mening is waarschijnlijk ook niet makkelijk te veranderen.