Enkele bericht bekijken
Oud 18 March 2004, 19:54   #17
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

maar als je het nu letterlijk bekijkt

wat is chemische geneeskunde en wat is homeopathie.. ; nee laat ik het voor het gemak anders noemen

geneeskunde door middel van kruiden en extracten die in meer of mindere mate dezelfde chemische werking tot gevolg kunnen hebben

neem nou bijv. aspirine.. dit is gemaakt van stearinezuur

en waar komt dat stearinezuur van oorsprong vandaan? juist... het stearinaplantje....

bepaalde 'ziekten' of kwalen vallen zeker geenszins te bestrijden met homeopathie, maar homeopathie kan wel verlichtend werken en ook genezend.

en gedeeltelijk @ PFP, waarom homeopathie geen licenties krijgt kan ook wel eens te maken hebben met de markt.ze zullen wellicht niet alle tests doorstaan, maar voor veel dingen waarschijnlijk wel. En stel je voor dat heel veel dingen te genezen waren met alternatieve geneeswijzen (waar 'normale' dokters natuurlijk niet aan willen ) dan zouden A) velen dokters wellicht hun werk verliezen? en B) de complete medicijn industrie ligt op zijn gat..

ik bedoel..waarom rijden al onze auto's nog steeds niet op water? terwijl dit allang mogelijk is (EN bovendien..goedkoop)

omdat dan de oliemarkt op zijn gat ligt, en daarmee de wereldeconomie.