Enkele bericht bekijken
Oud 18 March 2004, 19:58   #19
MasterB
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity
ziektes kunnen tussen iemands oren zitten. probeer het maar uit. als je stellig geloofd dat je pijn in je arm hebt, krijg je ook echt last van je arm. iemand die zich niet lekker in zijn vel voelt, zal eerder last hebben van hoofdpijn en buikpijn.

Ik wil iets uitleggen, maar weet niet goed wat ik moet zeggen...

Pijn in je arm is een status. Denken dat je pijn in je arm hebt is ook een status, maar deze zijn niet hetzelfde. Ik denk ook zeker niet dat het voor elk individu opgaat. Toch kun je dit met de reguliere 'geneeswijze' bestrijden. Paracetamol, aspirine of morfine moeten genoeg zijn, wil je echt leiden aan pijn.

Dit was dus mijns inziens niet een goed voorbeeld.

Citaat:

kijk maar naar het fenomeen stress. iemand die stress heeft (=geestelijk) zal lichamelijke klachten krijgen. dan is het niet zinvol om de lichamelijke klachten te bestrijden, maar moet diegene gewoon ontstressen.

Stress, gemaakt of niet? (doe nu research naar stress en er gaat een wereld voor me open )

Allereerst kom ik erachter dat binnen de pathologie er meerdere vormen zijn waarbij de somatogenie en de psychogenie de belangrijkste zijn. (voor uitleg www.wikipedia.nl zoeken op stress) Op die site staat ook stress uitgelegd en ik gebruik dus hun definitie.

Stress is dus een geestesziekte, althans een situatie die tot aandoeningen kan leiden. Dit is dus iets dat niet met medicijnen (softenon, aspirine, enz) kan worden bestreden, althans er zijn niet directe aanwijzingen volgens mij. Pillen die rust moeten geven oid kunnen dus wel leiden tot rust, maar er is geen enkel bewijs dat homeopathie stress kan verhelpen.

Citaat:
s een zenuwprikkel, waardoor er een betere doorstroming plaatsvind. en ik kan je zeggen dat het werken van bachbloesems is aangetoont.

Heb je een link naar een wetenschappelijk blad van dat bewijs, want ik heb het zo snel niet kunnen vinden.

Die zenuwprikkel van doorstroming van energie bedoel je? Het klinkt mij allemaal vaag in de oren, zou je mij misschien een link kunnen pb-en waar ik wat verder kan lezen?

Citaat:
placebo effect is wanneer iemand denkt dat ie iets krijgt wat helpt, maar in principe zet ie zijn geest aan de gang en de geest is krachtig voor genezingsprocessen. als jij vrolijk bent, is dat toch ook geen placebo effect dat je niet ziet hoe rot de wereld is?
(oke dit zal jij waarschijnlijk weerleggen). maar als je positief denkt, dan laat je je geest het werk doen, en begin je aan zelfgenezing. iemand die zich klote voelt zal minder snel genezen
Placebo werkt in principe alleen bij ziekten die niet echt ziekten zijn. Disease en illness kunnen verschillend zijn, waardoor je dus niet ziek bent, terwijl je jezelf wel ziek voelt. Het omgekeerde kan trouwens ook.

De relatie tussen positief denken en negatief denken en genezing zal niet liggen in het werkelijk ziek zijn genezen. Dus kanker genees je niet door positief te denken noch door negatief te denken.

Depressiviteit kun je wel genezen door het beste uit de kleine dingen te halen, hoewel echte depressiviteit (gebrek aan bepaalde stimulerende neurotransmitters) niet te verhelpen is zonder medicijnen.
  Met citaat antwoorden