Enkele bericht bekijken
Oud 20 March 2004, 14:43   #8
Pruttelpot
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FroX
ik ben ook rechts. Om de reden dat ik een van die 14 was maar die kon wel nederlands... Maar we moeten niet vergeten dat er ook goede tussen zitten maarja, wat jij al zei dat groepje wat crimineel is (o.i.d) die vallen op, daar worden alle vooroordelen op gebaseerd. Net als die stijger die wasingestort bij die fabriek waren 4 allochtonen omgekomen, maar dat waren nou juist de verkeerde die waren aan het werk.
Hehe, lol.

Ach ja. Met sommige dingen ben ik ook weer heel links hoor (krijgsmacht bv, weg ermee).

Mijn ex kwam uit kroatie, vluchteling van die oorlog daar. Haar ouders hebben in de paar jaar dat ze hier woonden nederlands geleerd, tuurlijk, het gaat niet perfect, maar ze proberen er alles aan te doen om het wel te leren. Ze proberen zoveel mogenlijk nederlands te worden. Waarom? Omdat ze hier wonen.
Ik ken genoeg marrokanen of turken die hier geboren zijn, en die minder nederlandse spraken dan de ouders van mn ex....
Een vriendin van me is turks, en die heeft een hekel aan andere turken. Waarom? Om de reden die ik net noem.
In mijn klas zit sinds kort een jongen uit Angola, hij is hier nog niet eens een jaar, en doet er werkelijk alles aan om nederlands te leren, hij spreekt beter nederlands als bijna alleturken en marrokanen in mijn klas.... Voor zo een jongen heb ik respect. Voor een turk die aan mij vraagt wat een fiets is niet.
Zo zit er bij mij in de klas ook een vluchteling uit Afganistan. precies hetzelfde verhaal. Die jongen heeft al een fokking zwaar leven. Heeft alles meoten achterlaten wat hij daar had. maar hij probeerd met alle kracht die hij heeft om hier gewoon ene leven op te bouwen, nederlands te leren, en een diploma te krijgen.

En je kan nu wel zeggen dat ik kortzichtig ben ofzo omdat ik het alleen over turken en marrokanen heb. En misschien is dat ook wel zo, maar het is wel de groep die opvalt. Surinamers bv vinnik echt top gasten, terwijl die 50 jaar geleden het grote probleem waren.

Er zijn ook marrokaanse jongeren die niet crimineel zijn, alleen is het jammer dat die allemaal in Casablanca wonen.... *Dolf Janssen*
  Met citaat antwoorden