[QUOTE]
BlackMystery
Smoking Psychopath
Plaats: Antwerpen
als ik zo even kijk naar de pol
er zijn momenteel zeven mensen die het doen of hebben gedaan
en elf niet
dat zijn toch eigenlijk angstaanjagende cijfers?
[/QUOTE
Ik reageer niet op de poll omdat er een optie mist: Ik doe het niet. Bovendien is het voor mensen die nog nooit met dit onderwerp te maken hebben gehad niet meteen een onderwerp waar je snel op zal reageren, zeker niet omdat je er best een tijdje voor moet gaan zitten om alle posts te lezen.
Citaat:
annomeisje
Lid
Plaats: groningen
Die psychoses, geen flauw idee, waarschijnelijk een paar draadjes verkeerd verbonden.
En die zelfhaat, ach, m'n omgeving heeft me nooit zoveel kans op zelfrespect gegeven...
Het is wel de rede waarom m'n ex het heeft uitgemaakt, dus waarom zouden me andere vrienden er wel begrip voor hebben?
En me vrienden zijn de enige die een beetje normaal tegen me doen, en die ben ik dus veel liever rijk dan kwijt.
|
Heeft te maken met hormoonafscheiding en inderdaad je hersenen. Door blowen kan het ontstaan/verergerd worden > maar het werkt ook de andere kant op, iemand die ze heeft heeft behoefte aan 'een' verslaving, in ieder geval mensen op de borderline... Je moet oppassen met het woord psychose, je kan het snel verwarren met iets anders.
Dat je ex het heeft uitgemaakt heeft ook te maken met geestelijke volwassenheid. Ook als je nog nooit met iets in aanraking geweest bent dan vind je het eng, zoals dit:
Citaat:
ik ga niet in dit topic meelullen, want ik vind het persoonlijk allemaal een beetje ziek in de zin van.. ziek in je hoofd.
want vertel mij nou eerlijk. je gaat me niet vertellen dat als je je van binnen kut voelt en je maakt ff wat krassen op je lichaam en je voelt je dan kut van buiten, dat dat kutte van binnen dan opeens weg is?
|
Het is onbegrip.
Citaat:
BlackMystery
Smoking Psychopath
Plaats: Antwerpen
mij hebben ze ook proberen te dwingen
ben niet geweest
moest zelfs van men school
of ik mocht niet meer op die school zitten
dus tjah, dat jaar vloog ik buiten
maar denk dat psychologie en psychiatrie niet helpen als je zelf niet wil "genezen"
waarom helaas dat niemand het merkt?
|
Je wil niet genezen omdat je niet wil toegeven dat je "ziek" bent. Je wilt normaal zijn net zoals iedereen anders. Wat je niet ziet is dat ieder ander ook naar de dokter gaat met een gebroken been. Dat je BENT zoals iedereen anders. Waarom zou het bij psychische problemen anders moeten gaan? Je zoekt oplossingen door de pijn te plaatsen, of om pijn te voelen, om iets te voelen. Je wil geen hulp zoeken omdat hulp ervoor zorgt dat je je beter voelt, en dat is in jouw ogen slecht. Toch kan je ook jaloers zijn op anderen die wel gelukkig lijken te zijn...
Ik heb nooit in mezelf gesneden, omdat het voor mij geen nut heeft.
Maar er is ook een verschil tussen verslaving en het doen om andere redenen....