Enkele bericht bekijken
Oud 24 March 2004, 14:15   #1
Pruttelpot
Guest

Standaard Waar zijn we in godsnaam meebezig....?

Waar zijn we in godsnaam mee bezig de laatste paar jaar?
Het lijkt wel een wereld te zijn geworden waarin alleen nog maaroorlog bestaat. De rassenhaat is gaan liggen lijkt het, sterker nog, de rassenhaat lijkt te hebbenplaats gemaakt voor geloofshaat. De oude geloven zijn inoorlog. Waaromingodsnaam? Waarom kunnen joden, islamieten, christelijken en alle anderen niet gewoon naast elkaar leven? Waarom zijn er elke dag weer bomaanslagen in israel, waarom moeten christenen elke dag weer via bommen of economische sancties duizenden kinderen vermoorden, waarom kaniedereen niet gewoon vredig naast elkaarleven?

Het is aan deorde van de dag tegenwoordig. Een bomaanslag in israel is dagelijks nieuws geworden. Wat is er veranderd van 5 jaar terug? Toengebeurde het niet zo vaak, of tenminste, toen leek het nog niet zo vaak te gebeuren. Is het de media die nieuw onderwerp heeft gevonden wat dagelijks weer ons voorgeschoteld meotworden? Of is het gewoon echtzo erg geworden tegenwoordig?

Ik snap hetniet, ik vraag me ook af wat wijin godsnaam inhetmidden oosten tezoeken hebben. Wat boeitin godsnaam eenstukje landnou. Wat maakt het nou uit of iemand graag een paar keerperdag naar het oosten een gebed doetof eenpaar keer per dag eensynagoge bezoekt? Waarom kunnen serviers en albanezennogsteedsniet naast elkaar leven?

Hoe langzouditnogdoorgaan? Wanneer doen mensen eindelijk eens hun ogen open en beseffen ze dat het werkelijk nergens meer omgaat? Wanneer beseffen mensen eens dat alles waar hetooitmee begonnenis, wat waarschijnlijk niksmeerzal zijndaneen vedwenen schaapofiets dergelijks niet al die duizenden, zo niet miljoenen doden waard is?

Zouden we zo de rest van ons leven moeten doorbrengen? Elke dag weer de ene partij beschuldigendhorensprekenover de andere.

Zou er uberhaupt een tijd komen dat mensen echt hun ogen open doen en ze eens openlijk zich gaan afvragen waar ze nou eigenlijkmee bezig zijn en een halt aan al deze onzin toe roepen?

De eta die spanje terrorisseerd lijkt niets meer. De IRA die engeland terrorisseerd hoor je ookniksmeer van. Het lijkt nu de halve wereld tegen de andere helft. Islam tegen christenen. Joden tegen islamieten, christenen tegen de rest van de wereld en vise versa.
En voor wat ingodsnaam?

Bleuh. Ik kan dr serieus misselijk van worden. Zo veel vragen. Niemand die een antwoord heeft. BinLaden die het westen klein wil krijgen met onze middelen.
Bin laden is tegenhomo's en toch gebruikt hijcomputers, waarvan de grondlegger een homo was. Joden zijn tegen pallestijnen, terwijl het hun stukjeland was. Christenen zijntegen moslims, terwijl we toch graag even lekker in het zand van hun landjes willen rondlopen op vakantie.

Het gaat echt nergensmeerover. Welkom in de werelddenkik. Ik zal het er maar mee moeten doen. Ik zou niet meer weten wat er anders is... Zou Bin Laden, Sharon, Arafat, Bushof Blair hetwel weten?

Just my view...
  Met citaat antwoorden