Enkele bericht bekijken
Oud 25 March 2004, 16:39   #1
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Angry Centraal: Openbaar Vervoer Klaagtopic

Zo.

Bijna iedereen die met het OV reist heeft er wel iets over te klagen, dus brand los...

Mijn klachten:
De dienstregeling van mijn bus is zodanig veranderd dat ik bij aankomst in Den Bosch de trein naar Tilburg bijna altijd op een paar minuten na mis en dat ik ook een half uur kan wachten als ik op de terugweg mijn bus wil halen... Die vertrekt namelijk op het moment dat de trein aankomt.

En dan stuur je een klacht naar de BBA, aangezien het voor bijna alle studenten uiterst slecht aansluit (zowel die in Den Bosch op school zitten als mensen die naar elders moeten)... Krijg je als antwoord dat ze gekeken hebben naar de verbinding met de trein naar Utrecht... Dat is dus gewoon grote kolder, aangezien die trein 4x in het uur rijdt en die mensen dus hooguit een kwartier hoeven te wachten als de aansluiting slecht zou zijn... Verder zijn er zeer weinig mensen die met 'mijn' bus reizen, die door moeten naar Utrecht. Veel meer mensen moeten in Den Bosch zijn of door naar Tilburg... Wat dat betreft is het dus zeker een drogreden...

Dat was de algemene klacht over de BBA. Nu nog even klagen over vandaag en mijn hart is weer gelucht.
Op de heenweg voor de verandering de trein weer eens zien wegrijden voor mijn neus... Verder niet eens vertraging, dus ik ben weer -net- op tijd voor mijn college. Daarna viel een college uit, dus op mijn gemak naar het station. Daar bleek dat ik nog eens een half uur kon wachten omdat de trein maar tot Tilburg-Centraal reden en niet tot Tilburg-West ivm een bommelding in Roosendaal. Vervolgens een andere trein gepakt naar Centraal en daar nog een kwartier kunnen wachten voordat de trein naar Den Bosch weg kon... Om toch te proberen in Den Bosch de aansluiting met de bus te halen ging ik helemaal voorin de trein bij de deur staan... Trein stopt mooi in Den Bosch, met rennen zou ik mijn bus nog wel halen.. Niet dus, de deur ging niet open. Rustig wandelend naar het busstation zie ik ineens dat mijn bus nog aangegeven staat en dat er ook nog bekenden staan. De bus was nog niet weg dus... Na een kwartier wachten zien we ineens een 156 (= de bus die ik moet hebben) rijden... Wacht echter niet maar rijdt gewoon weg... Na nog een kwartier komt dan eindelijk de bus aan die mij weer thuis brengt...

Oftewel: een dag meer gewacht dan in de college-banken gezeten. En wachten is weggegooide tijd. :@