het licht in onze aard, de mensheid verlangt om de een of andere reden naar geweld. de sensatie, het bloed, waarom denk je dat er niemand in grijpt als er iets op straat gebeurd? dat is niet uit angst, maar iedereen wil graag zien hoe het afloopt , wie slaat wie in mekaar? de mensen die ingrijpen zijn vaak de enige die niet van geweld huoden lijkt het wel? of zijn dat mensen die geweld niet schuwen en daarom ook niet bang zijn om in te grijpen omdat in hun ogen geweld alleen voor een doel gebruikt mag worden? maar welk doel, en wie verantwoord dat dan weer? het doe lvan de moslims is. . . euhm wat is hun doel ookalweer? owja de westerse onderdrukker verdrijven, en de westerse macht, tja dat zijn christenen dus het maakt het dan ook meteen een geloofsstrijd, ow? maar dat maakt de zaak anders dan maken de moslims er een jihaat van, een heilige oorlog. sinds wanneer is oorlog heilig? de christenen vinden dat niet heilig dus zullen wij er alles aan doen om deze verschrikkelijke dreiging uit het middenoosten neer te slan, met oorlog welteverstaan, maar daar zijn we toch tegen? ja dat klopt, maar dit is een heilige oorlog, ow een heilige oorlog natuurlijk , ok dan kan het wel hoor, want dat kunnen we natuurlijk niet hebben. iemand die oorlog heilig noemt. snappen jullie het nog, nee? mooi want dat is ongeveer netzoveel als dat ik snap van al dat geauwehoer, als het niet de strijd tegen de ongelovigen is dan zijn het de heksen, zijn het de heksen niet dan zijn het de nazi´s en nu? tja ik ben het spoor bijster. het intresseer me ook nietmeer. dit houd nooit op, het hele idee van een wereld is zonder oorlog is een fabeltje, zolang iemand nog instinctief naar geweld grijpt, eidigt het niet, want je moet het neit bekijken dat het aan een groep licht, nee het is de mens zelf, het roofdier in ons wat hongert naar geweld, en zelfs al denk je dat je nog zo geweldloos bent, dat roofdier kijkt je elke keer in de ogen als je je ergens aan irriteert.......