Onderwerp: automutulatie
Enkele bericht bekijken
Oud 26 March 2004, 14:33   #231
Chesta
Guest

Standaard

" ik ben niet jaloers op anderen, zeker niet" - Quote

Het kan zo zijn probeerde ik voorzichtig te zeggen.
Het beeld waar je het over hebt wordt gecreeerd door de mensen die wel aandacht zoeken ermee.

Ik heb 4 mensen ontmoet tot nu toe die het deden/doen:
2 die het eigenlijk wanhopig aan iedereen willen laten zien door bijvoorbeeld polsbandjes te gaan dragen en dan te zeggen: let op, als ik een polsbandje draag dan weet je dat het mis is.. Dan word zoiemand je eigenlijk opgedrongen, want hoe reageer je dan als het zover is?
Het is die soort die de vooroordelen creeert, omdat zij wel aandacht willen en dat als middel gebruiken. Je hebt dan ook nog een tweede soort: eentje die er wanhopig voor probeert te zorgen dat mensen die het niet zien en die dan juist geen aandacht ermee willen trekken, die dus niet zo snel bekend is, waardoor het vooroordeel niet ontkracht wordt.

Zoals jij zijn er denk ik dan relatief weinig. Meeste mensen ervaren het wel als een probleem, of hebben een probleem waardoor ze het doen, acceptatie komt in zo'n geval gewoon niet voor. Voor mensen die er wel problemen mee hebben kan een duwtje in de juiste richting wel zinvol zijn. Misschien ook niet. Tweederde van de jongeren van 14 tot 24 is met de psychiatrie in aanmerking geweest.

Dan heb je ook nog een verschil tussen mensen die het doen uit "verslaving" (voor zover je aan zoiets verslaafd kan zijn) en andere redenen.. Al met al zullen verschillende groepen anders reageren.

Begrip creeeren (ik gebruik dit woord wel heel vaak ) op grote schaal, zelfs niet binnen leerlingen.com zal je lukken via deze discussie. Je bent slim genoeg om dat te weten, dus om welke andere reden heb je deze discussie opgericht?
  Met citaat antwoorden